Visum rondreis

Hoi,

Ik heb een kort vraagje (de zoekmachine werkte bij mij niet dus sorry voor evt dubbelpost).

Binnenkort vlieg ik op Bangkok aan waarna ik na een korte tussenstop een paar uur later door vlieg naar Noord Thailand. Tijdens mijn reis (30 dagen) wil ik Thailand 1 x uit gaan om via Laos, Vietnam en Cambodja Thailand weer binnen te komen.

[ul]
[li]Wat voor visum moet ik bij aankomst op de luchthaven in Bangkok aanvragen?[/li][li]Zijn daar verschillen in zoals bijvoorbeeld Single entry? Wat betekend dit?[/li][li]Is het verstandig om van te voren USD klaar bij me te hebben om het visum te betalen?[/li][li]Hoeveel kost het visum dat ik nodig heb voor deze reis?[/li][/ul]Alvast bedankt voor het antwoorden van mijn vragen

Groetjes

Stijn

In Thailand is het visum gratis, in Cambodja kost het 20 US-dollar (Dus goed om deze bij je te hebben). Let erop dat niet aan iedere grensplaats tussen Laos en Cambodja een visum aan te vragen valt! In Phnom Penh kun je een visum voor Vietnam aanvragen in de ambassade aldaar. Dit gaat vrij vlot, en het personeel is vriendelijk. Dit lijkt me het verstandigst, omdat het 25 dollar goedkoper is dan hier, en je open kunt laten of je naar Vietnam gaat of niet , je bent dus tot dan nog vrij om te beslissen wat je doet. Aan de grens van Vietnam aanvragen lukt NIET.

je reis duurt 30 dagen en bij aankomst in thailand krijg je een visum voor thailand van 30 dagen als je bewijs hebt van vertrek wel je hebt een ticket terug dus voor zover geen probleem als je thailand echter over land binnen komt (je 2e keer zover ik begrijp) krijg je een visum voor 15 dagen
Aangezien je ook Laos, Cambodja en Vietnam wil aandoen lijkt het me dat dit ook genoeg is maar zoals Hans al aan geeft krijg je aan de grens met Vietnam niet overal een visum op de meeste plaatsen zelfs niet dus vraag dit aan bij de ambassade in laos of cambodja
echter lijkt mij 4 landen in 30 dagen wel wat veel dan gaat het haast op vluchten of op een race lijken maar dat is mijn mening als je dit dan toch wil doen zou ik gebruik maken van goedkope vluchten bijvoorbeeld met airasia
in iedergeval veel plezier in deze prachtige regio

gr dirk

Even wat misverstanden wegwerken:
je krijgt geen visum, maar een visumvrije entree, 30 dagen geldig. Vul hiervoor in het vliegtuig een arrival card in, en ga op het vliegveld in de rij staan bij immigratie, dus niet voor visa on arrival.
Deze visumvrije entree is gratis.

Als je over land weer binnenkomt krijg je ook weer een visumvrije entree, ditmaal voor 15 dagen. Als je weer via de lucht binnenkomt krijg je weer 30 dagen.

Heb ik dan geen visum nodig voor mijn verblijf maar alleen een visumvrije entree?

Hallo,

Dat klopt je krijgt je visum als je aankomt en bij de douane staat. Dit krijg je voor 30 dagen zoals steven al aangeeft.

ik heb ook even een vraagje over het visum.
wij willen een ticket gaan boeken van 30 sept t-m 5 nov is een reservering gemaakt bij de spoorwegen voldoende bewijs dat wij binnen 30 dagen het land uit gaan naar maleisie ?
of moeten we toch een vlucht het land uit boeken ?

Hallo,

Als er staat dat het betaald is dan zou dat geen probleem hoeven te zijn.
Het gaat er om dat je een bewijs hebt waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land verlaat.
Dit checkt vooral de vliegtuigmaatschappij waar je mee vliegt.

nee er staat niet dat we betaald hebben. er staat dat je gereserveerd hebt en op welke dag je je ticket kunt ophalen.

we hebben dan wel een betaald airasia ticket thailand weer in. maar dit is zeker geen bewijs dat je eruit gaat ?

Hallo,

Nee dat airasia ticket is niet voldoende bewijs. Het is natuurlijk wel zo dat je de reservering weer kan cancelen dat is de rede dat het kan zijn dat het niet voldoende bewijs is.

dat airasia ticket kan ik niet cancelen. dat ticket voor de trein kan ik natuurlijk gewoon niet ophalen.

Hallo,

Ik heb het ook over de treinreservering en niet over het Airasia ticket. Maar wat bewijst het airasia ticket niets. Ja dat je een vlucht hebt binnen thailand.

Zoals gezegd: het is GEEN visum, maar visumvrije entree.

Officieel volstaat een treinticket niet, het moet een vliegticket zijn. Maar: de luchtvaartmaatschappijen voeren deze regel uit, en checken dus of je aan de eisen voldoet. In de praktijk levert dit dus geen problemen op. Mocht het anders zijn, dan kun je alsnog een goedkoop ticket online boeken (wel op tijd inchecken). Bovendien, vanuit Nederland kun je vaak een vrijwaring tekenen voor de luchtvaartmaatschappij, en dan nemen ze je ook mee.

ik ken de visum regels wel.
maar vroeg me af of een reservering (die idd niets zegt) voldoende is en of dat een vliegticket vanuit een ander land naar thailand in de tijd dat je er bent geldig is als bewijs dat je er uitgaat.
ik kom terug(ticket maleisie/thailand) dus moet er ook uit gaan. maar ja is dit voldoende bewijs ?

Officieel: nee. Een treinticket volstaat officieel niet, laat staan een reservering. Ook een ticket naar Thailand voldoet niet aan de eisen.

Officieel moet het een vliegticket vanuit Thailand naar buiten Thailand zijn.