Help! Visumaanvraag thailand, wel of geen ticket nodig??!

Beste mensen,

4 oktober begin ik aan mijn wereldreis.
Mijn eerste stop is Thailand.
Ik lees zo ontzettend veel tegenstrijdige dingen dat ik het niet meer weet.
Consulaat Adam en Ambassade Den Haag nemen al 2 dagen de telefoon niet op dus rest mij het aan jullie te vragen.
Ik wil een visum aanvragen voor 60 dagen.
Ik heb een enkel ticket geboekt aangezien ik doorreis en niet weet wanneer en of ik ooit terug kom.
Móet ik percee een vliegticket het land uit hebben of is een treinticket naar Cambodja ook genoeg? Móet ik, omdat ik een enkele reis heb geboekt, percee een visum aanvragen als ik toch maar 30 dagen wil gaan of krijg ik die toch gewoon bij aankomst? (ivm dat enkeltje bedoel ik). Is het 30 dagen visum upon arrival ook te verlengen met 30 dagen in thailand zelf of geld dat alleen bij visa vanaf 60 dagen die je in NL hebt verkregen?
Voor het geval dat, wil ik dan maar een visa run gaan doen… iemand ervaring?
Wil nl graag bij het Yi Peng lanternfestival zijn en dat is vanaf 11 November…

Alvast bedankt!!!

Sent from my SM-T813 using Wereldwijzer mobile app

Dit is een vraag die al heel vaak beantwoord is hier.

Officieel heb je voor een visumvrije entree een vliegticket naar buiten Thailand nodig. Immigratie doet niet moeilijk als je dat niet hebt, maar je kunt met inchecken voor je vlucht naar Thailand wel problemen krijgen. Visum vooraf aanvragen is daarom de veilige weg, en daarvoor is geen vliegticket vereist.

Een visumvrije entree (visum on arrival bestaat niet voor west-europeanen) kan met 30 dagen worden verlengd bij een immigratiebureau ad 1900 Baht.