Visum

In augustus vertrek ik voor 6 weken naar ZO-Azie. Ik land in Bangkok en vertrek vanuit Singapore. Ik was niet van plan om langer dan 30 dagen in Tailand te blijven, dus officieel heb ik geen visum nodig. Maar hoe moet ik dit aantonen?

Groetjes Simone

Om in aanmerking to komen voor een visum exempt entry (dus het land legaal binnen komen zonder visum) heb je een vliegticket naar buiten Thailand nodig met vertrek binnen 30 dagen. Als je dat niet hebt heb je officieel een visum nodig. De Thaise immigratie zal (op de luchthaven tenminste) vrijwel nooit een probleem zijn, maar de luchtvaartmaatschappij waarmee je naar Thailand vliegt mogelijk wel.

Bedankt voor je reactie!
Even voor de duidelijkheid: Dat betekend dus eigenlijk dat ik voor elk land waar ik naar toe wil een visum nodig heb, tenzij ik kan aantonen dat ik er binnen 30 dagen weer uit vlieg.

Even voor de duidelijkheid: Dat betekend dus eigenlijk dat ik voor elk land waar ik naar toe wil een visum nodig heb, tenzij ik kan aantonen dat ik er binnen 30 dagen weer uit vlieg.

Nee, ik heb de visumregels voor Thailand gegeven, ken de visum regels voor de andere landen in de regio niet.