Visum Thailand

Dag medereizigers!

Begin April vertrek ik voor twee en halve maand naar zuid-oost azie. Ik begin mijn reis in bangkok en maak dan een rondje door cambodja, vietnam, laos en eindig weer in Thailand (op bangkok vliegen is het goedkoopst).

Nu ben ik al eerder in Thailand geweest dus ik ga snel door naar Cambodja. Nu weet ik dus dat er geen visum nodig is als je korter dan 30 dagen in het land blijft.

Mijn vraag is alleen:

  • Hoe zit het als ik na 2 maanden, over land, Thailand weer in wil komen.
  • Moet ik kunnen aantonen dat ik het land weer uitga binnen 30 dagen want mijn vlucht gaat dus na 2 maanden weer terug?

Ik ben niet van plan om dingen te boeken en ik wil met de bus van Bangkok naar Siem Reap dus bij aankomst in Bangkok heb ik geen bewijs van dat ik het land uitga (na 2 dagen).

Iemand tips?

Gr. Steve

scoelers, ik raad je aan om eens op je gemak naar het onder Sticky onderwerpen geplaatste onderwerp ‘Visuminformatie Thailand’ te gaan en aldaar de daar opgenomen informatie over allerlei bestaande Thaise visa te lezen. Neem er even de tijd voor, kan je later tijdens je reis ongemak besparen. Een prettige reis gewenst overigens.

Je hebt officieel een visum nodig voor je eerste binnenkomst in Thailand, aangezien je geen vliegticket naar buiten Thailand hebt. Dus of visum aanvragen, of vliegticket kopen (en daar hoef je geen gebruik van te maken) of de gok nemen dat je niet wordt geweigerd bij inchecken op Schiphol.

Als je de tweede keer Thailand binnenkomt krijg je 15 dagen visumvrije entree.