Dag mensen, ik lees in alle informatie dat je bij aankomst in Bangkok aan moet kunnen tonen dat je binnen 30 dagen weer terugvliegt of aan moet kunnen tonen dat je binnen die tijd verder trekt naar een ander land (dat laatste doen wij). Wij hebben echter niets dat aantoont dat wij binnen een maand naar Cambodja trekken. Is dit echt een vereisde??
Daar hoefje geen zorgen om te maken je kan met de stempel die je krijgt 30 dagen in thailand verblijven als je de grens over gaat naar cambodja bv en komt terug in thailand kan je weer 30 dagen voor uit .
succes er mee
Klopt wat betreft de Thaise immigratie.
Maar: het is de vraag of de luchtvaartmaatschappij waarmee je naar Thailand vliegt je in laat stappen zonder geldig visum of vlucht naar buiten Thailand binnen 30 dagen. Dat laatste is namelijk vereist om in aanmerking te komen voor een visum vrije entree.
Je zult bij je luchtvaartmaatschappij na moeten vragen hoe ze hiermee omgaan. Probleem kan dan ook nog zijn dat het incheck personeel anders reageert dan het officiele beleid.
Kijk even iets verder naar beneden op dit forum, hier is laatst ook aandacht aan besteed.
eva air heeft daar nooit moeilijk om gedaan je vult een formelier in bij vertrek dat je acoord gaat dat de maatschapij niet ver antwoordelijk is van niet op tijd je verblijf te regelen . dit weet ik zeker met een Nederlands paspoort .
Eva Air misschien niet, geen idee en ik neem het aan als je dat zegt, maar: vergeet de officiele regel niet, het is namelijk erg vervelend als je op Schiphol aankomt en je mag het vliegtuig niet in omdat je of geen visum hebt of geen retourvlucht binnen 30 dagen.
mahan air doet hier wel moeilijk over, gelukkig hadden wij wel een visum geregeld want anders hadden we niet mee gemogen.
Weet iemand ook hoe lang het duurt om een visum te krijgen voor Thailand (bij het consulaat in Nederland)?
krijg je meestal dezelfde dag mee in amsterdam als het niet te druk is. in den haag moet je de volgende dag terugkomen.
Weet iemand hoe het zit met de KLM? Doen zij hier moeilijk over… Ik vertrek namelijk over een week, en begin me ineens een beetje zorgen te maken!
als je Thailand in reist krijg je bij de douane post een stempel in je paspoort.
dat heeft niks met de vlugtmatschapij te maken.
deze stempel is dan 30 dagen geldig.
LET OP !
elke dag die je langer verblijft als 30 dagen moet je 200 Bath (4 euro) aan straf betalen.
ga je echter binnen 30 dagen weer het land uit dan is er niks gaande.
dus je hoeft verder niks aan te tonen of je nu binnen 30 dagen het land verlaat.
ik hoop dat ik je hiermede goed heb geinformeerd.
vrgr.
Nuttida S.
als je Thailand in reist krijg je bij de douane post een stempel in je paspoort.
dat heeft niks met de Vliegmaatschappij te maken.
deze stempel is dan 30 dagen geldig.
Hoi,
Wat je hier schrijft klopt niet helemaal.
Vliegmaatschappijen zijn al jaren verplicht om waneer je bij binnenkomst van een land geweigerd wordt omdat je niet aan hun voorwaarde voldoet zij verantwoordelijk zijn om je te repatriëren op hun kosten.
Voor Thailand moet je zonder visum een confirmed return ticket hebben van minder dan 30 dagen verblijf.
Maar daar hoef je je geen zorgen over te maken, bij het inchecken doen de maatschappijen daar nooit moeilijk over.
De enige die iedere keer weer moeilijk deed bij mij was Avio Partners op Zavetem. Zij verzorgen de afhandeling voor vluchten met Biman Bangladesh.
Iedere keer ging de Avio medewerker toestemming vragen aan de ground menager en dan was het toch OK.
Gr. Gert
**Gert even nog een vraag dan hier over **
Telt dat dan ook voor thailand want tot nu toe heb ik dit nog niet gehoort of megemaakt.
Het kan zijn zijn dat ze het moeten checken voor de landen waar visum verplicht is, hier mee bedoel ik dan dat je het land niet inkomt of je moet een virum hebben (eerst visum in paspoort).
Thailand heeft dit namelijk niet want je kunt thailand binnen komen zonder visum, dus dat krijg je dan van hun bij aankomst voor de duur van 30 dagen.
Hoop dat je me hier op kunt antwoorden want wil natuurlijk geen foutieve informatie plaatsen.
vrgr.
Nuttida S.
Ja ook voor Thailand of juist voor Thailand.
Als je geen visum hebt dan mag je 30 dagen blijven maar je moet een confirmed retour ticket hebben binnen die 30 dagen.
Als je op het consulaat in Amsterdam een visum gaat halen dan vragen ze ook om het retour ticket in te zien.
Ik heb een keer mijn visum daar gehaald en was mijn retour ticket vergeten.
Toen ik dat meldde dat ik het vergeten was, was dat ook geen probleem.
Maak je maar geen zorgen, ik vlieg minstens drie keer per jaar met een ticket BKK-AMS-BKK.
Dus iedere keer als ik van AMS naar BKK vlieg kom ik als het ware met een enkeltje aan de incheck balie.
Het is nooit een probleem geweest.
Deze regel is uitsluitend volgens “het boekje”
Gr. Gert
Ik heb dezelfde ervaring met Mahan Air als Karin: gelukkig had ik een visum, anders had ik met mijn one-way ticket niet meegemogen. Ze merkten direct op dat ik geen retourticket had en pas toen ik het visum liet zien waren ze (na een paar telefoontjes) tevreden.
Ik had van tevoren al even met Mahan gebeld en ze zeiden toen niet dat je een return ticket nodig had, maar ik had de indruk, dat de man, die mijn telefoontje beantwoordde, slecht op de hoogte was, en heb toen voor de zekerheid toch een visum gehaald.
Het hangt dus WEL van de luchtvaartmaatschappij af of je een visum moet halen of niet, als je geen retourticket hebt. Ook al krijg je bij binnenkomst in Thailand altijd wel (gratis) een visum als je er nog geen hebt.
Je hoeft als het goed is voor de airlines trouwens geen retourticket te hebben: het mag ook een ‘onward ticket’ zijn. Bijvoorbeeld een ticket van Bangkok naar Cambodja of Maleisie.
Bij het consulaat in Amsterdam hoef je bij het halen van het visum geen retour- of onwardticket te tonen.
China Airlines doet bij mij gelukkig nooit moeilijk en natuurlijk is een onwardticket ook goed
Ik zou niet zomaar het risico nemen om bv. Met Alitalia of Air France met een oneway ticket naar Bangkok te gaan.
Als zij zeggen: “nee, het kan niet” dan sta je daar dan.
Je blijft toch afhankelijk van de dames die je inchecken op Schiphol, (soms met filmsterren allures).
Als je vanuit Don muang vertrekt in Bangkok dan is niets een probleem en een heel prettige afhandeling.
Op het Consulaat in Amsterdam vroegen ze mij wel om mijn retour ticket.
Maar toen ik zei: “ik ben het vergeten” was dat geen probleem.
Als je er bv. Niet netjes uitziet bij het inchecken dan kunnen ze je het ook moeilijk maken heb ik wel gehoord van reizigers.
Gr. Gert
Als ik het nu z’n beetje lees
kan ik de conclusie trekken dat het aan de matschappij ligt
dus het beste voor het boeken even informeren hoe het dan zit met een visum
en inderdaadt thailand doet niet zo moeilijk omtrendt een visum
voor dat je dag 31 er is ga je even naar nongkai of een andere plek toe en haald gewoon even een nieuw visum voor 30 dagen
wel eraan denken ?? is je visum ouder dan 30 dagen dan kost je dit voor elke dag die je in over treding bent 200 bath per dag (max.20.000 bath)
Zo dan weten we dit ook weer !
vrgr.
Nuttida S.
De boete is inmiddels 500 baht per dag, en je kan overal een zgn. ‘visarun’ boeken, er zijn hier mensen die al jaren elke maand het land in en uit gaan