Visum Thailand

Hoi!

Ik kom er niet uit met de visums, misschien kunnen jullie het wat duidelijker voor mij maken.

Ik vertrek volgende maand voor 8 weken naar Azië. Van 24 juni tot 26 augustus. ik ben alleen mijn eerste en laatste week in Thailand. Voor de rest in Laos, Cambodja en Vietnam.

Moet ik nu een visum aanvragen of kan ik gebruik maken van een visumvrije entree? of moet ik kiezen voor een 1 of 2 entree aangezien ik 63 dagen weg ben?

Thanks alvast.

Sophie

Hoi Sophie,
bij aankomst in Thailand krijg je op het vliegveld een gratis visum voor 30 dagen.
Dus als je maar een week blijft is dit voldoende.
Voor zowel Laos als Cambodja kun je aan de grens een visum kopen. Kosten tussen de $ 20 en $ 30.
Hiervoor heb je wel per visum 2 paspoort foto’s en een kopie van je paspoort nodig.
Voor Vietnam moet je van te voren een visum aanvragen, deze kun je niet aan de grens kopen.
Dit kun je in nederland doen, maar ook in Bangkok, Vientiane of Phnom Penh. Hou er rekening mee dat het meestal
een paar dagen duurt, dus zou ik in nederland al doen.
Bij overland terugkomst in Thailand krijg je slechts 15 dagen gratis visum, maar wederom als je maar een week blijft is
dit voldoende.
Dat je 63 dagen wegblijft is geen probleem als je Thailand binnenkomt, want je blijft niet in het land.
Er is ons nog nooit naar gevraagd. Pas als je het land verlaat wordt gekeken of je voldoende visum hebt.
Hoop dat het je hiermee iets duidelijker is.
groetjes en fijne tijd in ZOA, José

Hoi Jose,

Bedankt voor je berichtje terug. Dat dacht ik ook namelijk alleen nu staat er op verschillende site’s dat je voor t gratis visum wel een bewijs moet hebben dat je t land verlaat. En die heb ik dus niet omdat wij wss met de bus thailand verlaten.

Hoi Sophie,
Die is nieuw voor mij!!!
ben ff wat aan het googlen en lees dit nu ook op een site.
Mss kan iemand anders hier nog duidelijk antwoord op geven.
Wij gaan eind van het jaar ook weer die kant op, dus zijn hier ook wel benieuwd naar.
gr, José

Hoi, de kans is vrij hoog dat de douane van Thailand niet moeilijk doet. De crux zit echter hem bij het inchecken hier:

Citaat komt uit een bericht van mij uit een recent draadje. Een praktische oplossing is om bijvoorbeeld een goedkoop (en eventueel flexibel) vliegticket o.i.d. op de kop te tikken.

Grt Axel

2 likes

Ik heb wel gewoon een retourvlucht geboekt. Dus wat dat betreft zou ik geen visum hoeven aan te vragen?

Als de terugvlucht binnen 30 dagen na aankomst is, hoef je geen visum aan te vragen.

Jij wil 8 weken blijven, dus je moet óf een visum aanvragen, óf een ticket het land uit kopen. Zie hierboven.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten Sophie, maar heb niets van te voren geregeld. Ben op die manier 2 keer naar Bangkok gevlogen, een paar dagen daar gebleven en weer vertrokken. Ik kon bij de douane gewoon 2 keer doorlopen zonder bewijs van een uitgaande vlucht. Maar goed, uiteraard is dat geen garantie dat ze dit bij jou ook niet vragen. Wil je zekerheid? Koop een ticket voor een goedkope vlucht vanuit Bangkok met Airasia naar bestemming buiten Thailand na aankomst en binnen 30 dagen na aankomst (bv. Ho Chi Minh of Phnom Penh),vaak zijn er vluchten voor 3 of 4 tientjes.

Nogmaals: het probleem ligt niet bij de douane, maar bij het inchecken in Europa. Ik ben zowel in Amsterdam als in Dusseldorf verschillende keren gecontroleerd op een vlucht het land uit.

Hallo,

Volgende week wil ik lastminute naar Thailand gaan voor anderhalve maand. Ik heb nog geen ticket en ook dus geen visum, voor de 15 extra dagen. Is er een mogelijkheid dat ik een ticket koop met retourvlucht en dan dat ik in Thailand mijn reis kan verlengen met 15 dagen naast die 30 dagen?

Grt Davey

Hoi Davey22,
Misschien heb je hier iets aan, kan je het alsnog aanvragen.
Op www.thaiconsulate-amsterdam.org kun je een aanvraag formulier vinden en wat je verder nodig hebt.

Royal Thai Consulate General

Herengracht 444 (BG), 1017 BZ, Amsterdam

Het Royal Thai Consulate-General is elke werkdag van 10:00 tot 13:00 uur geopend voor visum aanvragen.

De paspoorten kunnen na twee werkdagen in de middag tussen 14:00 en 15:00 opgehaald worden.