Ik heb een ontzettend goedkoop retour ticketkunnen boeken naar thailand, 3 november tot 13 januari.
Dit zijn 69 dagen, dus ik val geloof ik buiten een gewoon visum die je van te voren kunt aanvragen…
Wat ik me dus afvraag is, kan ik met een visumvrije entree stempel van 30 dagen thailand binnen en van te voren een vlucht boeken naar een naastgelegen land (laos, cambodia?) en dan na 3 weken daar rondreizen weer terugkomen? Hoe zit het dan met een visum voor thailand? of kan ik dan weer een visumvrije entree krijgen? Ik lees verschillende verhalen dus hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Als je een vliegticket hebt als bewijs dat je binnen 30 dagen het land uit gaat (bv naar een buurland) dan krijg je een visumvrije entree.
Als je per vliegtuig terug gaat naar Thailand voor het tweede deel van je reis dan krijg je opnieuw een visumvrije entree voor 30 dagen. Ga je overland, dan krijg je een visumvrije entree van 15 dagen.
Klopt wat Jenny schrijft. Je kunt ook een visum of visumvrije entree voor 30 dagen verlengen, dus daarmee zou je met een visum niet Thailand hoeven te verlaten, of zonder visum met de 2e entree ook goed zitten.
ik blijf 69 dagen in thailand dus dat verlengen gaat denk ik niet voor mij op toch?
Dus als ik gewoon aankom in thailand regel ik die visumvrije entree? en dan ga ik 3 weken naar vietnam (waarschijnelijk) en dan een terugvlucht en dan kan ik dus zonder problemen weer 30 vrije dagen krijgen?
Met welke maatschappij vlieg je? Je moet daar even checken of hun een visum willen zien bij het inchecken. In Thailand doen ze niet moeilijk als je daar aan komt krijg je standaard een stempel bij de paspoortcontrole. Het is juist de vliegtuigmaatschappij die moeilijk kan doen.