Hoi,
Vraagje. Ik ga begin November naar Thailand & Myanmar op vakantie. Ik blijf dan 4 dagen in Bangkok, vlieg vervolgens door naar Myanmar om na 15 dagen weer terug te keren in Bangkok om door te vliegen naar Koh Samui om van een paar stranddagen te genieten, voordat ik weer terugkeer naar Bangkok om naar Amsterdam door te vliegen. Dit alles binnen 30 dagen.
Nu heb ik mijn visum voor Myanmar al enige tijd geregeld, maar voor Thailand ging ik er vanuit dat het op de luchthaven verkrijgbare toeristenvisum (a 30 dagen) voldoende was. Nu zie ik echter dat dit (officieel) geen multiple entry visum is.
Kan ik na 15 dagen Myanmar zonder problemen weer hetzelfde toeristenvisum a 30 dagen aanschaffen op het vliegveld in Bangkok? Of kan ik in Myanmar (Yangon) voor vertrek een nieuw visum voor Thailand regelen?
In Nederland gaat het me nl. niet meer lukken voor vertrek.
Alvast bedankt 
Grt, Rob
Flourik, zelf ben ik niet meer precies op de hoogte van de actuele visumregels voor Thailand. Kijk voor de actuele situatie wat die regels betreft nog eens even op de website van de Thaise ambassade in Den Haag of het Thaise consulaat in Amsterdam. Wanneer een en ander dan nog niet geheel duidelijk is, pleeg dan een telefoontje met je vraag/vragen naar de ambassade of het consulaat.
Als de regels niet drastisch veranderd zijn, geldt in jou situatie (iedere keer dat je - binnen een periode van dertig dagen begrijp ik - Thailand binnenkomt, doe je dit per vliegtuig en je beschikt inmiddels over de daarvoor benodigde vliegtickets neem ik aan), dat je bij binnenkomst in Thailand op het vliegveld van aankomst een stempel in je paspoort krijgt, een stempel dat recht geeft op een verblijf van maximaal dertig dagen in Thailand.
Dit visumstempel behoef je niet aan te schaffen, het is een gratis visum (als de regels niet veranderd zijn dus).
Dit betekent in jou geval, dat wanneer je paspoort nog minimaal zes maanden geldig is en indien je visum voor Myanmar nog steeds geldig is, je wat dit soort zaken betreft, onbezorgd op vakantie kunt gaan.
Een goede reis en een aangenaam verblijf in Myanmar en Thailand gewenst.
1 like
Visum on arrival bestaat niet voor Nederlanders en Belgen, wel visum vrije entree.
En daar kom je zonder problemen voor in aanmerking, aangezien je beide keren dat je Thailand binnenkomt een vliegticket hebt naar buiten Thailand. Er is dus geen enkele reden om een visum aan te vragen of hier anderszins moeite voor te doen, het gaat allemaal vanzelf.
Ook paspoort 6 maanden geldig is geen vereiste voor een visumvrije entree (mogelijk wel van de luchtvaartmaatschappij), dus maak je geen zorgen en ga lekker op vakantie. Veel plezier.
1 like