Soms gaan dingen iets sneller dan dat je verwacht en neemt het consulaat niet op. Vandaar dat ik me tot jullie richt.
Situatie: Ik heb vanmiddag besloten om volgende week voor 60 dagen te vertrekken richting Thailand, Myanmar en eventueel Singapore/ KL. Doelstelling is om zaterdag 13 of zondag 14 december te vliegen. Het probleem is dat mijn paspoort helaas maar tot juni 2015 geldig was, ik heb hierop vandaag (02-12) een nieuwe aangevraagd. Deze ligt dan ook uiterst woensdag (10-12) klaar.
Nu ben ik benieuwd naar wat jullie ervaring is met het consulaat of met de ambassade in Den Haag. Zijn er spoedaanvragen mogelijk waarbij je kan wachten op het visum? Of zijn de gestelde twee werkdagen het minimum? Of is er gewoon niets van te zeggen en ben ik gewoon te laat om zaterdag (13-12) te halen?
Je kan toch zonder visum max 30 dagen naar Thailand? Dan naar KL. Eventueel terug naar Thailand heb je weer extra dagen. Myanmar weet ik alleen niks over.
Wanneer je echter een ticket boekt naar een buurland van Thailand (bv. van Phuket naar Langkawi) en dan de volgende dag terug vliegt, krijg je twee keer een visumvrije entree van 30 dagen en kun je (in totaal) zonder problemen 60 dagen blijven.
Updated - - -
En het visum voor Myanmar kun je in Bangkok aanvragen.
Bedoeling is om sowieso binnen de eerste 30 dagen het land uit te gaan. Ik wil namelijk na een dag of 25 Thailand richting Myanmar voor 3 weken. Vanuit Myanmar via KL richting Bangkok om nog een 1 a 1.5 week te gaan eiland hoppen.
Ik krijg met deze constructie geen problemen met de luchtvaartmaatschappijen, zolang ik de vlucht richting Myanmar al heb geboekt voor vertrek vanaf Schiphol?
Met andere woorden, het interesseert de maatschappijen niet dat ik terug vlieg vanaf Bangkok na 60 dagen zonder een visum dat die gehele periode dekt?
Voor Thailand is trouwens geen paspoort geldigheid van 6 maanden vereist (alleen voor de visumaanvraag), visumvrije entree had zonder problemen met je oude paspoort gekunt. Myanmar en Maleisie weet ik echter niet.