Visum voor 3 maanden

Beste mede thai liefhebbers,

Ik wil graag voor 6 weken naar thailand afreizen dus moet ik een visum aanvragen.
Is het aan te raden te wachten met het boeken van een vlucht voordat het visum bemachtigd heb?
Of is dit een routineklus en kun je die zonder problemen krijgen?
maw. als ik de juiste documenten heb …kan ik er op wachten of wordt er soms wel eens afgewezen.
het gaat om een toeristenvisum.

Jeroen

ik heb drie keer een toeristenvisum aangevraagd en hem ook alle drie de keren zonder problemen gehad dus volgens mij kan je gerust een ticket boeken (ik heb nog niemand gehoord die geen visum kreeg)

groetjes dirk

Ik zou je geen zorgen maken, dat visum krijg je zeker. Met de afnemende komst van toeristen is het krijgen van een visum makkelijker dan ooit!

Hallo,

Een toeristenvisum is zo geregeld en krijg je vrij makkelijk. Als je de het visum nu aanvraagt is ie zelfs gratis dit geld tot juni.

gr van Moira

Hoe lang moet je in Thailand zijn om een visum aan te vragen? Wij gaan namelijk een maand, maar ook naar Maleisie. Is dit dan nodig?

Hallo,

Het toeristenvisum waar ik het over heb is voor 60 dagen en verlenging van 30 dagen in het land zelf. Die 30 dagen extra moet je wel voor betalen in Thailand zelf. Verder krijg je als je over land binnen komt 15 dagen en op het vliegveld 30 dagen, mits je een bewijs heb dat je binnen die termijn het land verlaat.
De visums die je krijgt bij aankomst zijn ook gratis en dus nu is het toeristenvisum 60 dagen ook gratis te verkrijgen bij de ambassade of consul.

gr van Moira