visum

Hallo!
Wij hebben een vakantie geboekt voor de duur van 4 augustus tot 2 september. Hoe zit het dan in ons geval met een visum. We vertrekken 4 aug en komen 5 aug aan. Op de terugreis vertrekken we 2 sept en komen we 3 aan in Nederland. Kan je 2 dagen aftrekken in de berekening voor waardoor we dus uitkomen op 29 dagen, verblijf in Thailand, en geen visum nodig zouden hebben of werkt het zo niet? En als we inderdaad geen visum hoeven aan te vragen maar onze vlucht is vertraagd waardoor we wel 30 dagen in Thailand zijn…zonder visum?
Weet iemand hoe je deze berekening moet maken of waar ik hierover navraag kan doen…
Alvast bedankt! Groetjes Sylvia

het gaat over de dagen in thailand dus aankomst en vertrek in en vanuit bangkok in dit geval heb je dus inderdaad met 29 dagen geen visum nodig maar bij vertraging van je vliegtuig kan het net zo zijn dat je 30 dagen daar bent en dan heb je overstay en dit kost je dan wat bath’s op zich niet zo veel maar het kan wel problemen geven als je ooit nog een visum wil aanvragen voor dit land en aangezien de visums nu gratis zijn zou ik er voor de zekerheid eentje halen voor 60 dagen om alle problemen voor te zijn

1 like

Hey,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik wist niet dat de visums gratis waren. En zoals je het in je antwoord al stelt is het verstandiger om toch een visum aan te vragen. Kan je me vertellen waar ik die precies kan aanvragen? Heb dit namelijk nog niet eerder gedaan.
Bedankt alvast!

deze visums zijn weer gratis vanaf 1 april dus niet te snel aanvragen :vak02:
je kan ze aanvragen bij het thaise consulaat in amsterdam en bij de thaise ambassade in den haag, net wat voor jullie makkelijker is je moet vooraf op de website van hun een aanvraag formulier downloaden en invullen en dit samen met paspoort en extra pasfoto’s (2 per persoon) inleveren en er bij melden wat voor visum je wilt dan heb je met een beetje geluk een paar uur later je visum’s (heb het 1x in 20 minuten gehad) als het langer dan een dag duurt kunnen ze de visum’s en paspoorten ook aangetekend naar je opsturen (uiteraard kost dit wel geld)

Super! Bedankt voor je antwoord. In ons geval is het dus een visum voor 60 dagen, zoals ik uit je vorige antwoord kan opmaken.

ja dat heb je goed begrepen

overstay geeft in principe geen problemen bij aanvraag visum later heb zelf een keer 45 dgn over stay gehad kon later gewoon een visum aanvragen.
overstay geeft alleen problemen als je op straat wordt gepakt.

dag 30 is nog geen overstay, dag 31 in principe wel maar vaak hoef je niet te betalen als je die dag vliegt.

Visum is in dit geval niet nodig. Bovendien is het dan wel gratis, maar kost toch tijd, foto’s, etc., dus ik zou geen visum aanvragen.