even een snelle vraag…
Ik sta op het punt een ticket te boeken naar bangkok.
heen 24 dec terug 24 jan 2011…
is je normale visum nou 1 maand geldig of 30 dagen?
omdat ik op de 31e dag van mijn vakantie weer terug naar NL ga twijfel ik duss…
maw.moet ik toch vooraf een visum aanvragen of juist niet…?
Wat je ook kunt doen is een dag langer blijven(overstay)De heffing kost 500 BT voor een dag te lang blijven, maar meestal doen ze niet. Je krijgt de overschrijding van de verblijfsduur stempel in uw paspoort.Zo zou ik het doen,maar wie ben ik!!
>>>
:chin:George ik dacht 1 dag te laat is 1000 bath en de daar op volgende dagen 500bath per dag met een maxium van 20000 bath
groetjes Fransjes:THAILAND:
Dat van de 20000bath maximum dat klopt Fransjes!!
Eerste dag heb ik altijd geweten dat het 500bath bedroeg,maar het kan ondertussen al veranderd zijn naar 1000bath.
Hier een stukje op Thaivisa.com waarin men aangeeft dat er bij 1 dag overschreiding van je visa on arrival geen punt wordt gemaakt dan behalve een extra stempeltje in je paspoort mits het binnen 24 uur valt.
Ik heb het zelf een keer gehad vloog toen in de nacht terug naar Nederland en was net voor 00.00 uur door de check heen gegaan waardoor me 31ste dag inging nadat ik al gepasseerd was.
De keuze blijft aan jou natuurlijk en misschien heb je jouw beslissing al genomen.
Visum is 60 dagen of langer, visuym vrije entree is 30 dagen.
Voor visumvrije entree is officieel een vliegticket naar buiten Thailand binnen 30 dagen vereist. Als je dat niet hebt kan de maatschappij die je naar Thailand vervoert je weigeren mee te nemen.
Aan de positieve kant: 1 dag overstay wordt niet in rekening gebracht, maar jij zou 2 dagen hebben, dus 1000 Baht.
Een toeristenvisum is momenteel gratis en zou je 60 dagen geven.