Visum Thailand

Hallo allemaal,

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden in de topics (sticky gelezen), vandaar een nieuw topic.

Ik wil zo’n drie maanden in Thailand blijven en heb daar dus een visum voor nodig. E.e.a. is mij onduidelijk;

-Om ca. 90 dagen te blijven kan ik het beste een visum met 2 entries van 60 dagen nemen en dus 1 keer het land verlaten en meteen weer terug komen. Correct?

Heel eerlijk gezegd komt het erop neer: kan iemand mij uitleggen hoe het nu precies zit? Ik lees zoveel verschillende dingen en ervaringen. Zie door de bomen het bos niet meer!

Groeten Zef

Bij een recreatief verblijf van langer dan 30 dagen aansluitend in Thailand heeft u een toeristen visum voor langdurig verblijf nodig. Dit visum voor Thailand kunt u aanvragen bij het Thaise consulaat in Amsterdam of bij de consulaire afdeling van de Thaise ambassade in Den Haag.

Het visum dient uiterlijk 2 weken voor vertrek uitgegeven te worden. Het visum is geldig voor een verblijf van maximaal 60 dagen. Wanneer men wil verlengen kan men contact opnemen met de immigration department. Dit visum kost € 30,- voor een single entry. Als u het land dus tussentijds verlaat, is dit visum dus niet meer nodig en moet er een nieuw visum worden aangevraagd.
gegroet:georgessiam

Georges,

Je antwoord betreft alleen een single entry visum.

Aan de TS: double entry visa volstaat inderdaad. Je kunt ook een single entry nemen en dit verlengen (naar immigratiekantoor in Thailand), of niet verlengen maar naar buitenland gaan en visum exempt binnen komen de 2e keer (30 dagen indien via lucht, 15 indien over land/water).

Double entry lijkt me veiliger voor je, aangezien je aangeeft ongeveer 90 dagen te willen blijven. Als het iets langer wordt dan die 90 dagen zit je met een double entry nog steeds goed.

En ja, dat is de officiele site.

Als ik zo vrij mag zijn een vraag te stellen in andermans topic :stuck_out_tongue:

Ik heb me een beetje misrekent in de visumvrije periode van 30 dagen. We arriveren op 12 juli (19:00 lokale tijd) en vertrekken 10 augustus (09:00 lokale tijd). Ik neem aan dat de dag van aankomst en vertrek gewoon gelden voor die 30 dagen en dan kom ik dus op 31 dagen… Gaat dit een probleem worden of doen ze niet moeilijk over 1 dag overstay?

:chin:1dag over stay kost 1000bath direct te betalen op airport.elke dag later + 500bath tot een maxium van 20000bath

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik geen risico neem, zeker gezien het feit de toeristenvisa voor 60 dagen nu gratis te krijgen zijn! Op de website van de Thaise immigratiedienst staat dat de Visa weer gratis zijn trouwens. Op de website van het consulaat in Amsterdam staan nog de normale prijzen. Zou dat goed gaan als ik m’n paspoort + formulieren gewoon aangetekend opstuur, zonder geld?

Super. Bedankt voor de reacties!

Ja, geen probleem.

Kleine correctie op de informatie van Fransjes trouwens. De eerste dag overstay is gratis, mits vertrek vanaf het vliegveld.

Zie o.a. deze informatie van Thai Visa, DE autoriteit op dit gebied:

If you overstay by one day, there is no charge but only at the airport. Land borders charge for even the first day’s overstay. After that the fine is 500B per day.

Een visum is desondanks aan te raden.