Ik ben van plan om vanaf Nov. 3 maanden als toerist in Thailand te verblijven.
Maar nu lees ik net dat ik als toerist alleen een visum krijg voor max. 60 dagen. Ook lees ik op verschillende forums over visum-runs en dergelijke.
Hoe gaat zo’n visum-run dan percies in zijn werk? Het is mij namelijk nog niet hellemaal duidelijk.
En is het niet gewoon mogenlijk om het visum in Thailand te verlengen?
2 entries € 50,- (m.i.v. 4 maart 2010 ) en is geldig voor de duur van 6mnd.
Maximale verblijf is 2 x 60 dagen.Wel iedere 60 dagen het land uit (de grens over).
Voor meer info zij de klik op de onderstaande link.
Je zou dus een toeristenvisum kunnen aanvragen voor 60 dagen en dan in Thailand kun je dan 30 dagen extra krijgen. Ik doe dit zelf eind van de maand augustus in Koh Samui dat is zeg maar immigration waar je naar toe gaat ik heb begrepen dat dit 1000 baht kost per persoon. Je kunt ook een multentry aanvragen dan doe je een visarun na 60 dagen en dan gebruik je je 2de visa.
Het aanvragen van een thais toeristenvisum is op het moment gratis ook de multientries.
op de website van de Thaise Consulaat staan de kosten van de visum’s.
Nou kan me wat herinneren dat er onduidelijkheid was omtrent wel betalen of niet betalen,maar wat was het nou? want op de site staan gewoon de kosten achter elk soort entry visum.
Een toeristenvisum 60 dagen is gratis tot 31 maart 2011 dit kun je vinden via google en je zult het ook gaan merken als je daar naar toe gaat. Daarnaast heb ik een email van de Thaise Ambassade in Den Haag waarin dit bevestigd word. Verder heb ik er een gratis via de thaise ambassade in Kuala Lumpur en vriend van mij heeft er ook een gratis gekregen in Amsterdam.
Hmm dat is goed dat ze het gratis doen.
Niet dat € 25 veel is maar omgerekent naar THB is dat ongeveer 1000 thb koers van nu… want ga eind december 5weken weg… en wil toch een single entry hebben… dacht er eerst aan om gewoon met een normale visum te gaan van 30 dagen en de 7dagen op de luchthaven te betalen…
Ik was van plan een visum via de post te regelen, is het dan een kwestie van brutaalweg er geen geld bijsluiten omdat het gratis is. Of is het verstandiger eerst even contact hierover op te nemen.
Je hoeft er geen geld bij te doen maar wel zorgen dat je betaald voor het terugsturen. Ik weet niet precies hoe het werkt. Maar ik geeft je 100 procent de garantie dat het toeristenvisum 60 dagen gratis is en ze zullen als je het geld erin stopt het weer naar je terug sturen.
Geldt dit ook voor een visum met twee entries zoals Iyong beschrijft ? Zou het genant vinden als je uiteindelijk toch moet betalen.
Via de post moet je dan een antwoord envelop mee sturen en een ongestempeld aangetekend sticker .
:chin:Je bent dan wel 7 dagen illegaal in Thailand bij een gewone politie controlle kunnen ze dan wel moeilijk gaan doen gebeurd zelden, maar houd dit wel in je achter hoofd:THAILAND:
Hallo,
ik ben erg benieuwd hoe je het allemaal uiteindelijk geregeld hebt, visum, vlucht boeken (wanneer is het beste) want wij zijn van plan om dit jaar (2011) vanaf november 3 mnd naar Thailand te gaan!
steven,
ik zag een bericht van jou misschien kan jij mij helpen ik ben van plan om in de maanden januarie en februarie in thailand te verblijven ben op zoek naar informatie betreffend het huren van een huis /appartement wellicht kan je mij op weg helpen
alvast bedankt
Hoi,
Momenteel zit ik dus al in Chiang Mai en heb rondgevraagd naar een visa-run. Ik heb een dubbel entry maar hier geven ze aan dat bij een visa-run alleen een 15 dagen stempel wordt gegeven. Ook bij de toeristen info kantoor geweest en ook daar kunnen ze me geen duidelijkheid geven.
Enige optie is er nog om naar Thai imigratie te gaan om daar te vragen hoe of wat.
Vind het dus vreemd dat hier op het forum wordt gezegd dat je een run kunt maken om de tweede 60 dagen in te laten gaan en dat men er hier totaal niet van op de hoogte is.
Ik kan dus niet het risico nemen om zomaar een run te gaan maken…iemand nog een idee of oplossing.
FF rondgezocht en dit is wat er op de website van de Thaise immigratie staat.
Extension Visa : Tourist Visa Extension of Tourist Visa in Thailand
This is one of the most common forms of Thai Visas issued by the Thai embassies worldwide. Most Thai Tourist Visas are either single entry, 60 days or double entry - valid for 120 days based over two legs.
Can the Thai Tourist Visa be extended?
Yes, the Tourist Visa can be extended for a period of 30 days. Once you have reached the end of your Thai Tourist Visa near the end of the 60 days, you can have this extended in country for an additional 30 days. This at the time of writing cost 1,900 Baht. Once this has been extended and after your 30 day extension has passed, you can do a “Visa Run”, that is go to Cambodia and return to Thailand in 1 day which would then activate your second leg of your visa IF it is a double entry visa.
Klopt. Je kunt naar een immigratiekantoor gaan, dan krijg je een extensie van 30 dagen, kost 1900 baht. Aan het einde van die 30 dagen kun je even de grens over en weer terug, je tweede entry gaat dan in, en die kun je weer met 30 dagen verlengen.
Ik denk dat de visarun bureautjes je niet goed hebben begrepen.
Ja hoor, geen probleem. Ik denk dat ze verwezen naar visumvrije entree, dat is 15 dagen, maar een visum geldig maken door het land binnen te komen levert je 60 dagen op.