visum-visumrun....

hoi,
weet iemand hoe het zit met visum(verlengen) in **thailand…
**ik verblijf hier 6 mnd,is allemaal nogal last minute gegaan
heb nu visum voor 30 dgn
ik hoorde dat je over de grens voor 60 dgn kan halen,die weer kan verlengen met 30
maar hoorde ook dat je dan bepaalde tijd land niet meer in mag,iemand had het zelfs over 3 mnd…
en maakt het uit waar je de visumrun doet als je die van 60 dgn wilt…laos,cambodia,malaysia…

ik hoop dat iemand mij kan helpen,want hier hoor ik allemaal verschillende verhalen.

thanx thanx thanx

groetjes sarah

Je bent nu in Thailand op een visum exempt entry, dus zonder visa. Hiermee kan je maximaal 30 dagen in Thailand verblijven en je kunt de grens over gaan en weer terug komen en opnieuw 30 dagen krijgen. Echter mag je op een visum exempt entry maximaal 90 dagen in een periode van 6 maanden in Thailand verblijven. Het is niet zo dat je dan een periode het land niet meer in mag, je mag alleen niet meer op een visum exempt entry het land in, wel op met visum. Voor een visum geld deze regel niet.

Als je naar een Thais consulaat gaat, Laos is aan te bevelen hiervoor, kun je een toeristenvisum aanvragen. Hiermee kun je voor 60 dagen naar Thailand en in Thailand zelf kun je bij een immigratie kantoor 30 dagen verlenging aanvragen voor 1900 baht. Zo heb je dus 90 dagen.
Eeventueel kun je een dubble entree touristen visum aanvragen, dat betekent dus dat je 2 keer naar Thailand mag voor 60 dagen, beide keren te verlengen met 30 dagen. Je moet dus wel na 90 dagen even het land uit maar kan direct weer terugkomen.
Let er wel op dat de visa een beperkte duur heeft, waarbinnen je van beide entries gebruik moet maken.

thx,dit is iniedergeval duidelijker dan wat ik hier allemaal te horen kreeg :wink:

groetjes sarah