geen visum, maar wel langer dan 30 dagen?

hallo,

Ik heb een ticket van 25 juli tot 31 augustus. net geen 30 dagen dus.
Ik ben ook van plan daar goedkope vlucht te boeken die me over de grens vliegt. mijn vraag is allereerst hoe duur dit ongeveer is, stel dat ik naar bali oid zou willen. En of ik dit niet beter met een treinreis kan doen?

verder vroeg ik me af of ik dan moet kunnen aantonen dat ik weg ben geweest en dus niet langer dan 30 dagen in Thailand geweest ben.
en stel dat ik het land niet uitkom binnen 30 dagen, bijvoorbeeld omdat de tickets naar andere landen te duur zijn, wat kost me dat dan?

alle reacties zijn welkom!

groeten Jos

Je hebt officieel nodig om het vliegtuig in the komen naar thailand: visum of vliegticket naar buiten thailand. Ik raad je aan geen risico te nemen en dit van te voren te regelen.

overstay kost 500 baht per dag met een maximum van 20.000 baht plus een mogelijke boete van 50.000 baht.
Echter overstay is een crime vanaf dag 1 en kan ook nog een maximale gevangenisstraf van 5 jaar opleveren dit gebeurt zelden en alleen als ze je op straat pakken als je je bij de grens meldt dan betaal je alleen de 500 baht per dag overstay.

de immigration heeft niets te maken met dat jij de tickets om thailand uit te komen te duur vindt, zelfs als je ziek bent heb je pech alleen als je in het ziekenhuis ligt en een dokters verklaring hebt dan wordt er een uitzondering gemaakt anders niet.

maar zoals stevenl al schreef zal de vliegmaatschappij bij het inchecken moeilijk doen.

dus gewoon van te voren regelen

@josdejong

waarom stel je de visa vragen op 2 verschillende onderwerpen te weten hier en visum info zo krijg je alleen maar versnipperde antwoorden

Daarnaast is het toeristenvisum 60 dagen gratis te verkrijgen via de Thaise Ambassade in Den Haag of het Thaise Consulaat in Amsterdam.

heb ik ook al geschreven op een ander topic van josdejong.
beetje lastig dat ie deze vraag op 2 topics heeft lopen

oh oke dat wist ik niet thanks

De BOETE voor overstay is THB 500 per dag of maximaal THB 20,000 ongeacht of dit op straat opgemerkt wordt of dat je dit meldt bij vertrek uit Thailand.
Meld je dit bij vertrek dan blijft het inderdaad bij betaling van de THB 500 per dag of maximaal THB 20,000, maar als je ‘betrapt’ wordt op straat of op de luchthaven, dan betaal je de normale boete van THB 500/dag met een maximum van THB 20,000, ga je in principe in detentie totdat je een ticket hebt ‘geproduceerd’ voor vertrek uit Thailand en kom je mogelijk op een zwarte lijst die terugkeer naar Thailand in de toekomst bemoeilijkt.
Er is GEEN andere boete en de genoemde THB 50,000 is meer een ‘afkoopsom’ om detentie en deportatie te voorkomen.