Mijn toelating in Thailand

Hoi allen,

Ik lees dat ik een routour ticket moet hebben. Echter, ik kom vanuit China aanvliegen, en wil hier niet naar terug. Tevens wil ik ook niet nu al bepalen wat mijn volgende destinatie gaat worden. Ik wil 90 dagen tot 120 dagen blijven.

Wordt dit een probleem voor mijn toelating?

Veel dank,

Jop

geen enkel probleem!
hoe kom je aan die info?

Hoi Martin Brons,

Dank je voor je antwoord. Ik heb mijn informatie hier gevonden. Ik kan helaas van deze website niet copy/pasten om direct te citeren waar ik naar verwijs, maar je zult het direct kunnen lezen. Wie langer dan dan 30 dagen verlijven wilt, dient een retourticket te tonen, en te bewijzen dat hij over voldoende financiele middelen bezit.

Denken jullie dat dit op mij van toepassing zal zijn?

Mvg,

Jop

ow langer dan 30 dagen…
tja, je kunt dan ook even de grens over gaan naar een buurland van thailand, om zo weer een visum van 30 dagen te krijgen voor thailand…
je zult niet de enige zijn die dat doet.

Hoi martinbrons,

Dank je voor het antwoord. Mijn probleem echter is dat ik een retourticket moet tonen, terwijl ik vanuit China kom aanvliegen :-). Misschien dat men wilt dat ik direct al een nieuwe vervolg destinatie kies voor na mijn 90 dagen, maar ik zo liever hebben dat ik dat rustig in Thailand mag kiezen.

Zou deze situatie enige problemen geven?

Groetjes,

Jop

EDIT: Ah, wacht. Ik denk dat je bedoeld dat ik geen Visa hoef aan te vragen als ik simpelweg de grens over en weer ga :-). Dank je wel. Sorry voor mijn onbegrip.

Ho Jongens, hier wordt zeer verwarrende informatie gegeven.

Om in aanmerking te komen voor een visum exempt entry in Thailand (dus zonder viusm het land binnen komen) moet iemand een ticket naar buiten Thailand hebben met vertrek binnen 30 dagen (en wat geld, bankpasje volstaat). Hier wordt zo af en toe op gecontroleerd door immigratie, maar een groter probleem: de luchtvaartmaatschapij is verantwoordelijk, en controleert dus ook vaak. Dat betekent dus, dat iemand die hier niet voor in aanmerking komt geweigerd kan worden door de luchtvaartmaatschappij.

Probleem is eenvoudig te vermijden door vooraf een visum aan te vragen, en dat kan ook in China. Met visum geldt deze regel (aantoonbaar vliegticket naar buiten Thailand binnen 30 dagen) namelijk niet. Alternatief: een refundable ticket kopen, en zo gauw je hier ebnt ticket cancellen.

Als je in het land bent kun je eenvoudig de grens over om je verblijf te verlengen. Hou er dan weer rekening mee, dat als je visum vrij het land binnenkomt, je dit mag doen voor maximaal 90 dagen in een periode van 180 dagen.

Hoi stevenl,

Dank je voor je antwoord. Volgens mij moet je ook bij het visumaanvraag een bewijs tonen van een retourticket. Ik hoop dat ik gemakkelijk aan een refundable ticket kan komen binnen een bepaalde tijd – M’n Chinese visum is aan zijn verloop toe :-). Zou ik in zo een geval in Thailand mijn luchtvaartmaatschappij moeten bellen om mijn ticket af te zeggen, waarna zij een bepaald bedrag op mijn rekening storten?

Met vriendelijke groet,

Jop

Ja, officieel wel, maar daar wordt nooit om gevraagd bij een visum aanvraag.

Bij refundable ticket: ja, klopt, afzeggen en je krijgt je geld terug (soms minus een bedrag voor ‘administratiekosten’.

Hoi Stevenl,

Staan ze niet open voor de mogelijkheid dat er mensen zijn die voor hun vervolgreis na Thailand helemaal geen vliegticket nodig hebben :)?

Mvg,

Jop

Jawel, voor diegenen: een visum aanschaffen.

Oke, dank je wel :).