Enkeltje Thailand doen?

Dag mensen,

al een tijdje loop ik met het idee rond om naar Thailand te gaan, het liefst zowel het Noorden en het Zuiden te bekijken en dan verder te reizen naar Maleisie. Behalve een kleine 3 week op Bali, heb ik geen ervaring met Azie. Het is voor mij de eerste keer om alleen en op de bonnefooi te reizen. Als ik dit forum lees is het erg goed te doen in deze landen. Nu mijn vraag, ik ben herstellende van een burnout en zal het rustig aandoen, wat langer op een plek en hier en daar yogalessen volgen. Ik heb geen idee hoe het mij bevalt, misschien wil ik na een maand gillend naar huis. Of bevalt het zo goed dat ik langer wil blijven en misschien wel door wil reizen naar Singapore/Bali etc. Ik ben niet aan tijd gebonden, heb mijn baan opgezegd. Daarom zat ik te denken om een enkeltje Bangkok te boeken (ik heb het forum uitgebreid gelezen over het benodigde 60 dagen visum of uitreisbewijs). Is het goed te doen om vanuit Azie een retourticket naar Amsterdam te boeken? Wat zouden de meer ervaren reizigers mij aanbevelen? Waar moet ik rekening mee houden?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes
Anna

Er zijn er anderen op dit forum die je hiermee beter kunnen helpen, maar als ik me niet vergis moet je wel een ticket vanuit Thailand naar ergens anders bezitten binnen de termijn van je visa…

Hallo,

Als je een visum van 60 dagen aanvraagd een toeristenvisum dus dan kun je volstaan met een enkeltje naar Thailand. Ga je geen visum aanvragen dan heb je een bewijs nodig dat je binnen 30 dagen het lang gaat verlaten. Via http://www.airasia.com kun je zeer goedkoop vliegtickets kopen ze werken alleen wel met hoe eerder je boekt hoe goedkoper.

:chin:Waarom neem je niet een retour ticket van 3of 6maanden waar je de retour datum op kan wijzigen
kan je op je gemak de regio verkennen en weer vertrekken als het jouw uit komt:THAILAND::cambodia:
ps vergeet zeker ook een bezoek aan Cambodja niet

via airberlin kan je heel mekkelijk online een enkel ticket vanaf azie naar dusseldorf kopen mischien is dat wat je zoekt

Hoi,

bedankt voor de snelle reacties :cheer:.
Het roept wel weer een paar vragen op:

Moira, als ik het goed begrijp hoef ik, indien ik een 60-dagen visum heb, geen uitreisbewijs te hebben?

Fransjes, zo’n flexibel ticket klinkt ook wel goed. Hoe gaat dat in z’n werk? Waar koop je het bijvoorbeeld? Niet bij de reguliere ticket-sites neem ik aan? En als ik in Azie zit, hoe wijzig ik de datum? Gaat dat op het vliegveld/ reisbureau/ internet?

Dirkpie, dat is ook een goede optie. Weet je of je een dergelijke tickte via Airberlin met creditcard moet betalen? Die heb ik namelijk niet. Zijn er nog andere mogelijkheden om een terugticket te kopen?

Fijn dat jullie meedenken!

@Ginger ik betaal altijd met een creditcard maar het volgende is op hun website te lezen

Vluchten kunnen met creditcard: AirPlus-kaart, American Express, Diners, MasterCard en Visa (Visa Electron wordt niet geaccepteerd) en -tot een week voor vertrek- via een Nederlandse of Duitse bankrekening worden betaald. De betaling met de AirPlus-kaart is alleen via internet mogelijk.

Bij een Duitse, Oostenrijkse en Nederlandse bankrekening is ook betaling via automatische incasso mogelijk, indien de reis op zijn vroegst 7 dagen na de boeking begint.

met een 60 dagen visum heb je idd geen uitreisbewijs nodig

:chin:De tickets kan je gewoon aanschaffen op de tickets sites meestal kan je aan klikken tickets voorwaarden en daar in staat beschreven wat de voorwaarden van de tickets zijn je kan wijzige door contact op tenemen met de luchtvaartmaatschappy waar dat je mee vliegt kan vaak ook op het vliegveld zelf bij hun balie of per telefoon
succes:THAILAND::cambodia:

Hallo,

Klopt inderdaad als je een 60 dagen visum aanvraagt kun je met een enkele reis volstaan.

Ja dat is waar met een 60 dagen visum heb je geen retour ticket nodig.
Als op het Thai consulaat in Amsterdam nog steeds die twee strenge dames van middelbare leeftijd werken dan zullen ze je zeker een visum weigeren.
Een jaar geleden was er in de wachtkamer iemand uit Den Haag die zijn ticket vergeten was.
De dames stuurden hem terug met de mededeling dat de nieuwe consul alle aanvragen persoonlijk wil beoordelen.
Je kunt natuurlijk een e-ticket van een vorige vlucht eenvoudig aanpassen met andere data en ja ,het mag natuurlijk niet.

Toen het visum gratis werd verstrekt werrd inderdaad soms moeilijk gedaan over het ontbreken van een retour/onward ticket. Naar wat ik gehoord heb is dat sinds voor de visa weer betaald moet worden niet meer het geval, en is het zonder retour/onward ticket zonder problemen mogelijk een visum te kopen.

Hallo,

Dat is niet waar heb 3 keer een toeristenvisa voor 60 dagen aangevraagd.
Het enige wat ik moest overleggen wat een het ticket dat ik heen vloog en dat was toch echt voldoende. Ze gaf zelf nog aan dat een enkele reis volstaat voor een 60 dagen toerisenvisum.
Ik heb het dan wel over het consulaat in Amsterdam
Ik heb trouwens al die 3 keer een enkele reis gehad. Ik heb dit aangevraagd in 2008,2009 en 2010.

zouden ze op het amsterdams consulaat, nu er weer betaald moet worden, een triple entry tourist visum verstrekken.

Ik heb dat een paar jaar geleden ook gevraagd in Amsterdam om een tripel entry te krijgen en het antwoord toen was , nee dat geven we niet af.
Immers een tripel entry is gelijk aan een non O wat verblijf betreft voor een jaar alleen de voorwaarden die gesteld worden zijn minder .
Wat Moira schrijft :”het is niet waar” is niet altijd juist.
Wat airlines en ambassades en consulaten als voorwarden stellen om een ticket of visa te verkrijgen is geheel afhankelijk van hoe hun pet staat en waar en wanneer je het aanvraagt .
Ik schreef slechts wat ik had meegemaakt op het consulaat van Thailand in Amsterdam, als het nu minder steng is dan is dat alleen maar fijn.

Wellicht dat de regels m.b.t. tot een triplle entry veranderd zijn in de loop der jaren ?
Volgens thai consulaat:

Tourist Visa 3 entries *

Let op : Tourist Visa met 3 entries mag momenteel wel worden uitgegeven, indien U kunt aantonen d.m.v. uw vluchtgegevens dat U binnen 6 maanden 3 keer Thailand binnen gaat komen !

Bron http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/page3/page3.html

Gr Olav.

Ik ben het niet helemaal met je eens dat een tripple entry gelijk is aan een non o wat verblijf betreft.

met een tripple entry kun je met verlengingen max 9 mnd blijven en met een non o 15 mnd.

bij een tourist visa krijg je 60 dgn bij binnenkomst en met een non o 90 dgn.

wat betreft consulaten en airlines en hun pet dat kan ik bevestigen, dat is soms een loterij

Ik ben het niet helemaal met je eens dat een tripple entry gelijk is aan een non o wat verblijf betreft.

met een tripple entry kun je met verlengingen max 9 mnd blijven en met een non o 15 mnd.

bij een tourist visa krijg je 60 dgn bij binnenkomst en met een non o 90 dgn.

Dit is correct