Kom je met een enkele reis ticket Thailand binnen?

Ik heb een goedkoop enkeltje gevonden, en wil daarbij een enkel kopen voor de terugweg. Als ik op het vliegveld kan aantonen dat ik mijn terugvlucht heb, dan zou dit toch geen probleem kunnen zijn? (voor zo’n 4 a 5 weken vakantie)

Hoi Bart,ik heb je vraag losgekoppeld van de “oude topic” waarin je reageerde !
groet,georgessiam.

Als je kan bewijzen door middel van een vliegticket dan je Thailand binnen 30 verlaat, dan is het geen enkel probleem om met een enkeltje het land in te reizen.

het probleem is niet de thaise immigration maar de airlines, die kunnen je weigeren om te boarden als je geen visum hebt en je niet binnen 30 dgn een ticket hebt om thailand te verlaten.

Helemaal gelijk…
Vorige week 2 packpackers tegengekomen die geweigerd waren op de vlucht…Zuur om even nieuwe tickets aan te schaffen.
Gingen een wereldreis maken maar kwamen in eerste instantie niet verder als de luchthaven!!!Hadden ook geen bewijs dat ze het land uitgingen.

Dus als je een visum voor Thailand aanvraagt, bv 2-entry heb je geen retourticket nodig, dan is een enkele reisticket wel toegestaan?

Klopt.

En als je bijvoorbeeld een busticket hebt na cambodja of een retourticket naar Birma, is dat ook een geldig bewijs?

Zie Jenny’s reactie: "Als je kan bewijzen door middel van een vliegticket dan je Thailand binnen 30 verlaat, dan is het geen enkel probleem om met een enkeltje het land in te reizen. "
Een busticket na Cambodja is geen vliegticket, een retourticket naar Birma is een vliegticket als je tenminste per vliegtuig gaat.

Het antwoord op je vraag staat dus een paar posten hiervoor al gegeven, staat bij de visuminformatie, staat in andere vragen hierover, etc.

:chin:Je kan een formulier teken bij airline dat het op jouw verantwoording is dan hoeft het geen probleem te zijn.of dit moet ook alweer veranderd zijn.

Kan soms, hangt van de airline af.

:chin:ik praat wel dan over mensen met een Nederlands Pasport maar houd je wel aan de 30 dagen anders gaat het je wel extra geld kosten of anders toch maar een visum;)