Enkele reis vliegen...

Hey mensen,

Ik vlieg begin dec 2009 naar Bangkok met Malaysia Airlines, maar kwam er net achter dat ik met mijn ‘enkele reis ticket’ helemaal niet geaccepteerd wordt, omdat ik geen retourticket heb. Na bangkok bezoeken we nog 5 maanden andere landen. Wat raden jullie aan?

• Goedkoop ticket boeken van bijv. Bangkok naar Cambodja of Maleisie?
  • Huidige ticket laten omzetten in retour ticket?

Oh?? Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Door wie wordt dat gezegd dan. Er zijn namelijk genoeg mensen die daar heen gaan en tig andere landen erbij doen en dus niet wanneer ze terugkomen. Dus ik vindt het erg raar dat je een retour ticket moet hebben!

Bedankt voor je reactie. Heb dit bericht ook op ander forum gezet en heb inmiddels weer contact gehad met ambassade en luchtvaartmaatsschappij en probleem is denk ik opgelost.

Luchtvaartmaatsschappijen mogen reizigers weigeren die geen retourticket hebben wanneer zij niet vooraf een visum kunnen overleggen.

Wanneer je dus vooraf een visum hebt en deze kan laten zien bij het vertrek in NL is er niets aan de hand.

Hallo,

Zoals al veel is geschreven in het forum kun je geweigerd worden door de vliegmaatschappij waarmee je vliegt als je met een enkele reis naar Thailand vliegt.
Je hebt dan een visum nodig die je gratis kunt krijgen op dit moment tot 1 maart 2010. Anders heb je een bewijs nodig waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat.
Ik heb deze ervaring met Eva Air ze nemen je dan echt niet mee.

Wij willen eind dec 2010 of begin 2011 naar Bangkok vliegen met een enkele reis ticket, en daarna nog 7 maand in ZO Azië rondreizen.
We willen geen retour omdat onze reisroute nog niet echt vaststaat.
Is dat nu nog mogelijk?
Groetjes Gré

Zoals verteld kan je alleen door de vliegmaatschappij geweigerd worden om de enkele reis. Als je gewoon een ticket boekt met enkele reis kan je op thailand gewoon je visum halen.

Hallo,

30 dagen heet geen visum maar een visavrije entree. Je hoeft geen retour te kopen wat je kunt doen is inderdaad een enkele reis boeken en dan een vliegticket of trein of boot ticket het land uit binnen die 30 dagen. Heb je dat niet dan zul je een visum van 60 dan moeten aanvragen bij de ambassade.