Ik vlieg begin dec 2009 naar Bangkok met Malaysia Airlines, maar kwam er net achter dat ik met mijn ‘enkele reis ticket’ helemaal niet geaccepteerd wordt, omdat ik geen retourticket heb. Na bangkok bezoeken we nog 5 maanden andere landen. Wat raden jullie aan?
Goedkoop ticket boeken van bijv. Bangkok naar Cambodja of Maleisie?
Ik heb daar nooit een probleem mee gehad, maar wellicht is er inmiddels iets veranderd. Ik kom alvast een gelijk topic hierover tegen op Wereldwijzer. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=55967
Hmm, ja jullie ervaringen heb ik ook vaker gelezen.
Maar ik heb gisteren echt de airline gebeld en zij zeggen dat je niet kan vliegen daarmee. En ik wil niet op schiphol staan en dan niet mogen vliegen :S
Ik heb intussen alweer met de airline gebeld en ze hebben mij verzekerd dat ik kan vliegen met een enkele reis ticket naar Bangkok, mits ik van te voren al een visum heb voor Thailand. Wat tegen die tijd zo is.
Dus geen probleem.
Zij gaven alleen aan dat de Thaise Ambassade wel moeilijk kan doen over het uitgeven van een visum wanneer een persoon een enkele reis ticket heeft. Maar die heb ik ook al gebeld en dat was volgens die meneer aan de telefoon geen probleem…
Hier toch maar even ter info. Je kunt niet met een enkele reis Bangkok inreizen doordat de Vliegtuigmaatschapij je kunt weigeren mee te nemen. Dit omdat ze de verantwoording niet willen nemen om je mee terug te nemen.
Ik heb deze ervaring met Eva Air. Wij hadden een enkele reis en ik had een visum aangevraagd en ze gaf aan als ik die niet had ik niet naar Bangkok mocht vliegen en in Nederland kon blijven.
Dus het is echt wel nodig dat je binnen 30 dagen uitreist of een visum hebt die je van te voren via de ambassade of conul kunt aanvragen. Je kunt deze nu tot 1 maart 2010 gratis krijgen.
wij hebben het zelfde probleem
wij komen aan in Bankok eb vertrekken vanuit Manilla
maar hoe we daar komen weten we nog niet
het meest zekere is om in Nederland een visum te halen wij gaan daar vrijdag as voor op pad ,ik heb begrepen dat je dit zo kan regelen bij de ambasade !!!
via de visumdienst kan ook maar dan kost dat je al snel 130 €