Hoii,
weet iemand of je met een enkele reis ticket Thailand inkomt??
Bedankt! groetjess
Hoii,
weet iemand of je met een enkele reis ticket Thailand inkomt??
Bedankt! groetjess
De formaliteiten daaromtrent ken ik niet. Wel ben ik dit jaar al vijf keer op Suvarnabuhmi het land binnengekomen en heeft de immigratie mij nog nooit om watvoor ticket dan ook gevraagd, laat staan om aan te tonen dat ik een retourticket heb.
Maar ja, dat is alleen mijn ervaring. Misschien hebben andere mensen andere ervaringen.
Hallo,
Nee je komt Thailand niet in met een enkele reisticket als je niet van tevoren een visum hebt aangevraagd bij de Thaise Ambassade in Den Haag of Thaise Consulaat in Amsterdam.
Over land Thailand inkomen is nooit een probleem die ervaring hebben wij ook.
Alleen zodra je vliegend Thailand inkomt dan checken ze dit heel streng.
gr van Moira
Klopt, alleen als je een visum hebt kom je Thailand binnen met een enkele reis. Een airline zal je niet meenemen.
Wat je kunt doen is een goedkope vlucht boeken van BKK naar bijvoorbeeld Singapore. Dan heb je bewijs dat je het land weer binnen 30 dagen verlaat. Of je ook gebruik maakt van de ticket is natuurlijk een andere zaak.
Over land Thailand inkomen is nooit een probleem die ervaring hebben wij ook.
Met name enkele van de landgrenzen staan erom bekend dat ze streng controleren op vlucht naar buiten Thailand binnen 30 dagen.
Nou ik ben al verschillende landgrenzen over gegaan zonder bewijs dat ik binnen 30 dagen het land weer uit zou gaan en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik ben vanaf Laos Vientieane het land in gekomen. Vanaf Cambodja bij Boipet en van Maleisie de grens weer over waar ik de plaatsnaam even niet van weet.
Ze vragen daar ook nooit naar de gegevens dat je het land weer uit zou gaan.
gr van Moira
wij hebben ook nooit problemen gehad, maar ik heb van de ambassade laatst een verhaal gehoord over mensen die thailand weer in wilden gaan bij poipet en die kregen geen stempel omdat ze geen bewijs hadden dat ze er weer uit gingen binnen 30 dagen en hun terug vlucht naar nld was pas na 45 dagen. deze mensen moesten eerst een visum kopen voor thailand.
zelf zijn wij in savannakhet de grens over gekomen en vanuit myanmar bij ranong en van maleisie bij yala vanuit khota baru.
Ja ik heb dus het probleem dat ik bij Ltu een ticket naar Phuket heb gekocht maar achteraf zag ik dat ik alleen een heenreis ticket had geboekt :S
Maar ik kan daar geen terugreis ticket boeken want dan geeft zegt ie dat de gegevens niet kloppen en dat ik een heenreis moet selecteren…
Via deze website http://www.airberlin.com/site/start.php?LANG=net&all=1&MARKT=NL lukt het gewoon enkele reis van phuket naar amsterdam of wat je ook wil gaan doen.
gr van Moira
als je terugreis na 1-05-09 is dan kan je die nu nog niet boeken.
Nou ik ben al verschillende landgrenzen over gegaan zonder bewijs dat ik binnen 30 dagen het land weer uit zou gaan en ik heb nog nooit problemen gehad.
Dat het soms lukt betekent niet dat het een goed idee is om mensen te adviseren een land proberen binnen te komen zonder aan de regels te voldoen.
soms ik vind 3 keer zelfs heel vaak. Vrienden van ons die wonen daar en doen ook elke 3 maanden een visarun die hebben ook nooit een uitreisbewijs en dat gaat ook. Die doen dat al zo’n 3 jaar dus het zal wel los lopen dat ze bij landgrenzen moeilijk gaan doen.
gr van Moira
de ambassade in amsterdam zegt ook geoon dat je dat zonder bewijs kunt doen . alleen laatst hadden ze 1 melding van iemand bij poipet dat het niet lukte om thailand weer binnen te komen.
en de andere landen hoefen niet bang te zijn dat je niet weer weg gaat als je een keer een vlucht terug hebt vanuit bkk naar nld/dld.maar als je met een enkeltje gaat kunnen ze idd moeilijk gaan doen.
Vrienden van ons die wonen daar en doen ook elke 3 maanden een visarun die hebben ook nooit een uitreisbewijs en dat gaat ook. Die doen dat al zo’n 3 jaar dus het zal wel los lopen dat ze bij landgrenzen moeilijk gaan doen.
Die hebben ook geen ‘uitreisbewijs nodig’ omdat ze een visum hebben. Het ‘uitreisbewijs’ is alleen nodig als je visumvrij Thailand binnen wilt komen.
ja hoor je komt met een enkele reis thailand binnen.
je vult een briefje in in het vliegtuig.
kun je 30 dagen op blijven.
dan kun je hier een visum regelen.
voor 3 maanden,6 maanden of 1 jaar.
ligt eraan wat je hier wilt gaan doen.
dan kun je hier een visum regelen.
Visum voor Thailand kun je niet binnen Thailand regelen.
je vult een briefje in in het vliegtuig.
kun je 30 dagen op blijven.
De artrival card die je in het vliegtuig invult heeft niets te maken met visum/geen visum, die moet iedereen invullen, ook Thais.
ja hoor je komt met een enkele reis thailand binnen.
Ligt eraan of de luchtvaartmaatschappij je meeneemt, en daarna of de immigratie officier moeilijk wil doen ja of nee. Het eerste kan in de praktijk een probleem zijn, het tweede is op de luchthavens zelden een probleem.
Het klopt wat Stevenl zegt allemaal. Je kunt helemaal geen visum in Thailand regelen dit moet je vooraf doen in Nederland met een enkele reis.
Ik weet wel dat vorige keer toen wij het land in kwamen en er voor ons mensen waren met een enkele reis dat die mooi niet door de douane kwamen. Dan ben ik altijd maar weer blij dat ik een visum heb.
gr van Moira
Je kunt overigens wel degelijk in Thailand zelf een visum regelen. Wanneer je Thailand binnenkomt krijg je een permitted to stay stamp in je passport. Als je nog minimaal 21 dagen in Thailand mag verblijven kun je een visa exempt entry of een touristen visa omzetten naar een non-imigrant visa. Een educational visa kan niet worden omgezet naar een non-immigrant.
Wat niet kan is als je bij de grens wordt tegengehouden daar alsnog een visum aanvragen. Maar in Thailand verblijven op een visa exempt entry en een non-B aanvragen omdat je werk hebt gevonden kan bijvoorbeeld wel.
Mario, weet je dat zeker? Ik heb namelijk altijd begrepen dat dit niet kan in het land zelf.
Iedereen hier doet het volgende: land binnen komen visum exempt, papieren voor non-B verzamelen, vliegen naar (meestal) KL of Penang, non-B aanvragen, terug naar Phuket, werkvergunning aanvragen.
Van een website die visa services aanbiedt: “To obtain a work permit in Thailand you must first obtain a non-immigrant visa. Ideally, a non-immigration visa for Thailand should be acquired prior to arriving in Thailand but Crawshaws Solicitors can assist you in obtaining a **non-immigrant visa for Thailand **in a country neighbouring Thailand.”
Daar staat ook dat het visum moet worden aangevraagd in een land buiten Thailand.
hallo moira.
ik heb alleen de kaart in het vliegtuig ingevuld.
kun je 30 dagen in thailand blijven.
en heb hier mijn visum aangevraagd,
het kan dus wel,heb in nederland.
geen visum of iets dergelijks aangevraagd.
alleen een enkeltje gekocht.