Riekske, wat voor visum heb je? Hoe lang ben je al in Thailand?
Dan heb je geluk gehad want ze zijn soms wel heel erg streng met een enkele reis. Ik heb daarom voor de zekerheid maar weer een visum aangevraagd. Heb er weer veel zin in om te gaan morgen vertrekken we weer naar Thailand.
gr van Moira
Ik weet het. Heel wat Thaise advocatenkantoren zeggen dat het niet kan. Daarom dacht ik het eerst ook. Maar op Thai Visa heb ik het inmiddels anders geleerd en er zijn heel wat mensen die het zo doen. De immigratiedienst heeft er ook een speciaal formulier voor: tm 86
http://www.immigration.go.th/nov2004/en/base.php?page=download
Wel moet ik zeggen dat het voor een non-B wat moeilijker is dan voor bijvoorbeeld een non-O, maar dat heeft te maken met het feit dat voor een non-B nogal wat papieren nodig zijn in heel korte tijd. Ook kan het arbeidsbureau lastig doen met de afgifte van het WP3 receipt (dat je de aanvraag voor een werkvergunning hebt gedaan) omdat zij van mening zijn dat je geen WP krijgt als je geen visum hebt. Dus die moet je de regels uitleggen.
Hoi Mario,
Heb je een voorbeeld van Thai nVisa waar dit wordt aangegeven? Ik heb geprobeerd iets dergelijks te vinden op de TV site, maar vind alleen de gebruikelijke visarun informatie.
Beste Steven,
Ik zal het proberen. Maar ik kan alleen zoeken naar een voorbeeld waar dit wordt geadviseerd, niet waar het ook gelukt is. (Kan me wel een geval van iemand die vrijwilligerswerk ging doen herrineren die het was gelukt in het land zelf een non-immigrant visa te krijgen, maar niet inzake een non-B). Even geduld dus.
Het beste is te zoeken op “convert visa”
Ok. Voor wat ik zover heb uitgevonden, kan het pas sinds een jaar.
Hier is een kort voorbeeld van iemand die bevestigd zijn toeristen visa omgezet heeft naar een non-B.
Dit is voor een onderwijzer. Anderen ondervinden blijkbaar meer problemen bij het converteren naar een non-B. http://www.thaivisa.com/forum/Employment-Visa-t211092.html
Probleem bij een conversie is dat je moet voldoen aan de voorwaarden voor een extionsion of stay en niet alleen aan de voorwaarden voor een aanvraag van een non-immigrant visa. Het geeft dus zoals gezegd een hoop werk om alle papieren in orde te maken in korte tijd.
Bij andere non-immigrant type visa’s levert dat geen problemen op.
Dank je. Denk dat dit voor veel mensen in de praktijk niet mogelijk zal zijn, maar voor een enkeling inderdaad wel.
Wist niet dat het kon, weer wat geleerd.