Enkeltje of retour?

Hai

Ik wil in november 2009 voor 8 maanden op reis. Ik wil aanvliegen op Bankok Thailand en daarna over land reizen naar Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie en Indonesie. De laatste 2 landen is onder voor behoud dat ik nog geld heb.

Daarom vind ik het lastig om een ticket te boeken. Eigenlijk wil ik een enkeltje Bankok kopen en op de plek waar blijkt dat het geld op is een ticket terug naar AMS kopen. Maar de moeilijkheid is wel, kom ik dan wel de landen na Thailand in.

Heeft iemand hier ervaring mee? En heb je tips hierover?

Alvast bedankt,
groeten Deborah.

je komt die andere landen wel in zolang je maar zorgt dat je er een visum voor hebt bij somige landen kan je dat aan de grens regelen voor andere moet je dat al in nederland regelen
zo moet je voor thailand een visum regelen in nederland en kan je dat voor cambodja en maleisie aan de grens aldaar regelen maar kijk even rond op de forums van deze landen dan zal je wel vinden waar je het beste welk visum kan regelen

hoeveel geld heb je nog ter beschikking buiten het ticket om dus voor verblijf daar in het mooie zuid oost azie

groetjes dirk

ik heb zo’n 900 euro per maand uit te geven, ex de tickets, ik reis wel in mij eentje. denk dat dat wel een redelijk budget is. ben eerder 4 weken in thailand geweest en heb toen zo’n 700 euro opgemaakt, maar was toen met iemand samen

Een enkeltje kopen is geen optie…als je niets anders regelt

De luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt moet controleren of je het land weer gaat verlaten…of …dat je al een visum hebt.
En ze controleren!

een paar opties dus. Of je koopt in Nederland een visum voor Thailand…als dit mogelijk is zonder uitreisbewijs.
of je koopt een enkeltje bangkok en een heel goedkoop Airasia ticket dat je misschien niet eens gebruikt. Of je koopt van te voren ook al een visum voor een buurland

wel met 900 euro per maand lijkt het mij geen probleem om deze reis tot een eind te brengen denk dat je als je eenvoudig hotel neemt er z’n 30 euro per dag kwijt zal zijn dus dat is dan z’n 900 per maand
als je ook in hostels wil verblijven kan het nog wel iets goedkoper ook cambodja en laos zijn zelfs nog wel met wat minder geld per dag goed te bereizen
ik zou zelf eerder vietnam dan maleisie en/of indonesie laten valen maar dat is een persoonlijke smaak en als je er toch naar toe gaat ga dan zeker van de geijkte paden af want dan worden de mensen in een keer veel vriendelijker
visum voor vietnam is niet aan de grens verkrijgbaar en voor indonesie weet ik het niet maar als je hier zorgt voor visum thailand kan je aan de grens de andere visum’s regelen
wel is het lastig om van cambodja laos in te gaan over land (of net anders om) daar doen ze gewoon moeilijk aan de grens maar dat kan je wel terug vinden op de div. forums hier
als je thailand voor de tweede keer binnen komt kom je waarschijnlijk over land en dan krijg je een gratis visum voor 15 dagen als je van af vietnam terug vliegt op bangkok dan krijg je 30 dagen als je een bewijs hebt van vertrek uit thailand binnen 30 dagen kan ticket naar huis zijn of naar ander land bijv maleisie of indonesie wat met airasia inderdaad heel goedkoop kan

groetjes dirk

Hoi bolletjeom

Ik kan dus het beste of

• in nl al visum thailand en Laos regelen (ik wil route thailand, laos, vietnam cabodja, thailand, maleisie, indonesie proberen aan te houden)
  • een goedkoop ticket kopen bij airasia.

maar dat ticket moet dan wel zijn uit thailand weg vliegen, of kan het ook zo zijn dat ik een ticket voor 5 maanden later koop om bv vanuit vietnam naar cambodja te vliegen? of ik die dan ook gebruik is een tweede natuurlijk.

nee, als je geen visum van te voren regelt voor thailand moet je een ticket Thailand uit hebben binnen 30 dagen nadat je aankomt. dan krijg je op het vliegveld een visa on arrival.

je hebt soms al tickets voor 10 euro…en je hoeft die dus niet te gebruiken. het is vaak goedkoper dan een visum halen…en makkelijker.
Wel is het netjes om later te melden dat je de vlucht niet neemt. staan ze niet op je te wachten

hoi dirk
ik zit niet vast aan een schema ofzo, dus als ik in vietnam (of ergens anders) denk ik vind er nix aan dan ben ik zo weg, wat dat betreft heb ik wel geleerd van eerdere reizen dat een schema niet werk en heel veel stress opleverd, ik ik ga juist om alleen maar dingen te doen die ik leuk vind en geen rekeking met anderen hoef te houden. heerlijk ego doen na jaren zorg werk haha.
en ik hoef niet hotels te slapen hoor hostels of gh zijn prima en een eigen kamer hoeft ook niet altijd. ik geef liever m’n geld uit aan andere zaken. hoop iets onder de 900 te blijven, dan kom ik niet helemaal platzak thuis, maar zal er ook niets om laten schieten

ik hoop in cambodja wel te weten of ik door reis of dat ik naar huis ga dus visum voor maleisie en indonesie laat ik even tot dan zitten.

hoi
weet je nog meer site’s van vliegtuigmaatschapijen? want wil dan bv van changmai naar Vientiane vliegen maar dat doet airasia niet. ben wat surfen op internet echt niet heel handig…

Hoi Deborah, ik weet niet of je al gekeken hebt naar de prijzen van een enkeltje Bangkok, maar er zijn maatschappijen die daar schandalige bedragen voor vragen. Bij KLM bijvoorbeeld is een enkeltje Bangkok zelfs een stuk duurder dan een retourtje. Er zijn ook maatschappijen die wel voordeliger zijn voor enkeltjes, maar dan moet je even goed kijken naar de mogelijkheden. Wanneer je bereid bent om vanaf Dusseldorf te vliegen bijvoorbeeld, dan heeft Air Berlin (voorheen LTU) tickets voor een enkele reis onder de EU 400,-. Echter, die prijzen gelden vaak wanneer je op tijd boekt. Mocht je in het buitenland zitten en besluiten op korte termijn terug te willen, dan ben je aangewezen op de prijzen die op dat moment gelden. En die kunnen weleens een stuk duurder uitvallen. En dat is best vervelend als je geld op is.

ja dat is idd zo, weet jij of er ook bv open tickets zijn? of anders bv een ticket die je goedkoop kan laten over zetten. dat ik bv nu de gok neem wel tot jakarta te komen maar als ik dat toch niet blijk te redden het over laat zetten naar bv Kuala Lumpur?

Deborah, natuurlijk zijn er tickets die je kunt wijzigen of open tickets, maar ook daar hangt vaak een prijskaartje aan. Bij KLM kun je bijvoorbeeld de prijzen van een bepaald vliegtraject opvragen, en dan kun je rechts aangeven in welke tariefklasse je wilt boeken. Hoe meer flexibiliteit, hoe duurder. De mogelijkheden tot wijzigen verschillen echter per maatschappij. Dus je moet je heel goed laten informeren. Onder het ‘wijzigen’ van je ticket wordt vaak verstaan dat je op een andere dag vliegt dan je oorspronkelijk hebt geboekt. Of je met je ticket ook zomaar mag vertrekken van een andere luchthaven betwijfel ik, maar is niet onmogelijk. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je een ticket boekt naar New York en uiteindelijk toch maar besluit vanuit Los Angeles te vertrekken: daar zitten heel veel kilometers tussen. Dus een ticket vanuit Kuala Lumpur zal je nooit recht geven om uit Jakarta te vertrekken. Andersom zou het misschien wel kunnen, omdat bijvoorbeeld de vlucht van KLM uit Jakarta een tussenlanding maakt in Kuala Lumpur.

Ik zou zeggen: laat je goed informeren door mensen die er verstand van hebben. Ga naar een reisbureau of neem telefonisch contact op met de luchtvaartmaatschappij waarmee je wilt vliegen.

ik heb vandaag wat afgebeld zeg maar wat toch telkens weer terug komt is dat het het makkelijkst en voordeligst is om toch ook weer vanaf bankok naar huis te komen. een vliegticket vanuit bv KL of Jakarta naar Bankok is goedkoper dan een open ticket. dus nu ga ik voor 2 enkeltjes bij air berlin. dit omdat je nu geen retour kan boeken, voor juli 2010 kan pas in dec 2009 geboekt worden pppfff wat een zoekerij zeg