Wat voor soort ticket??? Visum?

Hallo allemaal,

In december wil ik voor 6 weken naar Thailand en Cambodja. Ik ben al vaker in Thailand geweest, maar wil dus voor het eerst vanuit Thailand naar Cambodja.

Wat voor soort ticket moet ik halen? (van AMS-BKK) Een open retour of een retour waar ik de datum gratis van kan wijzigen?

En hoe werkt het vanuit Bangkok als ik half januari terug wil naar Amsterdam, moet ik dagen van tevoren al regelen wanneer ik terug wil? Of kan je dat op het vliegveld regelen en dan (afhankelijk van het aantal uur) daar wachten totdat je vlucht vertrekt?

En heb ik een visum nodig voor beide landen? (3 weken Thailand, 3 weken Cambodja). Ik weet nog niet hoe ik vanuit Thailand naar Cambodja wil. Misschien met het vliegtuig, maar misschien ook gewoon de grens oversteken. (net zoals bij Thailand/Birma). Heeft iemand daar nog tips voor?

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Sylvia

als je naar drie weken thailand met het vliegtuig naar cambodja gaat hoef je voor thailand geen visum te hebben je hebt dan bewijs dat je binnen 30 dagen het land weer verlaat maar als je overland gaat dan heb je dat bewijs niet en moet je dus een toeristen visum voor thailand halen (60 dagen) cambodja heb ik geen ervaringen mee maar kan je volgens mij visum aan de grens krijgen

groetjes dirk

ja je kunt je visum aan de grens kopen voor cambodja.
je kunt een tourtje vanuit bkk nemen naar cambodja, dan ga je met een minibus naaar de grens en dan daar weer in een ander busje.
ik zou het eerder gewoon zelf gaan doen. met trein of bus naar de grens en dan in cambodja met taxi of bus verder. dan zie je ook zelf waarin je terecht komt, anders beloven ze je in bkk vanallles en dan is het heel anders over de grens.

Bedankt voor de tip! Ik ga idd zelf wel naar grens, zie ik gelijk een stukje van Oost-Thailand, waar ik nog niet eerder was geweest en ga ik vanaf de grens Cambodja met een taxi/busje verder.
Ik haal voor de zekerheid in Nederland een Visum voor Thailand (60 dagen) wat Dirk zegt.

Groetjes Sylvia