heb ik een visum nodig

Hoi,
wij vliegen in augustus van Chiang Mai (Thailand) naar Siem Reap, moeten wij dan op het vliegveld van SR wederom een visum regelen?
gr. Dennis

Eén visum voor Thailand en Cambodja (ACMECS)
Voor een bezoek aan Thailand en Cambodja heeft u slechts één visum nodig. Dit visum kan in Nederland alleen bij de Thaise ambassade aangevraagd worden met dit formulier.

Hm, je hoeft toch geen visum bij een ambassade aan te vragen?

Ik ben regelmatig van Thailand naar Cambodja of andersom gevlogen.
Altijd een 30 dagen visa waiver voor Thailand.
En voor Cambodja vraag ik altijd een e-Visa aan https://www.evisa.gov.kh/

Johan

Dus als ik Thailand binnenkom krijg ik een visum voor 30 dagen (ik blijf ook niet langer) die ik vervolgens ook weer gebruik als ik de 2e keer naar Bangkok vlieg? En het visum voor Cambodja kan ik ook op t vliegveld aanschaffen?

Precies.

Voor Thailand vul je in het vliegtuig een formuliertje in, zorg dat je een pen, datums, paspoort-, vlucht en hotelgegevens bij de hand hebt.

Voor Cambodja vraag ik altijd e-Visa aan via de website die ik gaf. Commerciele websites vragen servicekosten, dat is helemaal niet nodig. Je krijg een pdf via de mail en die print je uit. Zorg ook bij het invullen dat je een digitale pasfoto, paspoort- en reisgegevens bij de hand hebt en creditkaart voor betaling. Je kunt met die pdf bij aankomst direct naar de douane.

Maar je kunt ook bij aankomst naar een visa-on-arrival loket voor $30. Dit neemt wat meer tijd. Neem contant dollars mee. Dollars kun je vervolgens ook in het land uit de ATM krijgen.

Het is handig wanneer je in Cambodja pick-up met een tuk tuk hebt geregeld via je hotel/hostel/guesthouse. Zit soms bij de kamer inbegrepen, anders $7 in PP en $4 in SR.

De $25 departure tax in Cambodja bestaat niet meer. Die zit bij de ticketprijs inbegrepen.

Johan

Tof Johan!! Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Wanneer je een aantal dagen in Bangkok verblijft is het een prima alternatief om bij een van de vele touroperators op of rond Khao San Road of Rambuttri Road je visum te regelen. Je krijgt ter plaatse in Bangkok dezelfde formulieren om in te vullen en je zult 2 pasfoto’s moeten inleveren. Heb je die niet bij je, no worries. Er zijn diverse kleine shops in Bangkok waar je voor een paar euro een setje pasfoto’s kunt laten maken

Ik heb het visum ook gewoon op de luchthaven van Siem reap gekocht $30. Ik lees vaak dat je juist geen visum moet aanschaffen in Bangkok, er zijn veel oplichters, zeker rondom Khao san road omdat daar alle toeristen zijn. Neem dus gewoon een foto mee en regel het op het vliegveld in Siem Reap.