Visum

Ik ga in november van vietnam naar cambodja en wil vanuit daar naar thailand. Ik begreep dat het visum van vietnam naar cambodja ter plekke geregeld kan worden. (wil met boot gaan)
Nu wil ik vanuit siem raep (angkor watt) naar bangkok. Ik zag alleen dat als je over land reist je maar een visum van 15 dagen voor Thailand krijgt. Dit is voor mij te kort. Is het zo dat als je vliegt naar Bangkok je wel een visum van 30 dagen kan krijgen? Kan je dit ter plekke regelen en zijn er rechtstreekse vluchten van Siem Raep naar Bangkok?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Alvast bedankt!

Maartje

Ja, je zou van Siem Raep naar Bangkok kunnen vliegen.

Maar het is waarschijnlijk makkelijker en goedkoper om in Nederland of in Cambodja een Thais visum aan te vragen bij de ambassade. Je hotel in Cambodja (bijvoorbeeld in Phnom Penh) kan je daar vast bij helpen.

Als je over land van Cambodja naar Thailand reist, krijg je geen visum voor 15 dagen, maar visumvrij verblijf voor 15 dagen :wink:
Er gaan nonstop vluchten van Siem Reap naar Bangkok met Bangkok Airways, echter is deze maatschappij vrij prijzig. Je zou kunnen doorreizen naar Phnom Penh en dan met de lowcost carrier Air Asia van Phnom Penh naar Bangkok kunnen vliegen. Prijs zal zeker lager liggen dan die van Bangkok Airways. Als je met vliegtuig van Cambodja naar Thailand reist, krijg je 30 dagen visumvrij verblijf.

als je met het vliegtuig thailand binnenkomt krijg je een visum vrije entree van 30 dagen maar dan dien je wel een vliegticket naar buiten thailand hebben binnen deze 30 dagen heb je dit niet dien je een visum aan te vragen

ok, ik vlieg terug naar amsterdam vanaf thailand dus ik kan aantonen dat ik een ticket terug heb. Ik ga zelf liever over land omdat ik dan niets van tevoren hoef te boeken en dus vast te leggen. Maar ik begrijpp dat ik ook in Cambodja een visum kan regelen zodat ik over land naar thailand kan gaan en waarbij het visum wel 30 dagen geldig is??
Iemand ervaring mee hoelang het duurt om zo’n visum in cambodja aan te vragen?

groetjes

Klopt. Dag 1 visum aanvragen, dag 2 visum afhalen.
Visumvrij over land is inderdaad 15 dagen, maar je kunt dit binnen Thailand nog met 7 dagen verlengen voor 1900 Baht. Dus mocht je binnen deze 22 dagen wel kunnen doen wat je wilt dan is dat ook nog een alternatief.

weet er hier iemand of thaise ambas den haag of a’dam desnoods antwerpen, maar weet niet of die dat geven aan nederlanders een non immigrant O geven als je onder de 50 bent en en huis huurt in thailand ik weet dat het mogelijk is bij sommige thaise ambassade.

dit is wat ik kan vinden op de websiten van het thaise consulaat in amsterdam
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/page3/page3.html
ik lees niets over een non immigrant O visum en weet eigenlijk ook niet precies wat dat is, ik weet alleen dat het voor lang verblijf is

in brussel word wel gesproken over een non imigrant O visum maar als ik dan op de link klik opend de volgende pagina zich niet
http://www.thaiembassy.be/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=19

1 like

een non immigrant O is een visum dat je kunt krijgen als je boven de 50 bent of getrouwd bent met een thai. Je krijgt dan bij binnenkomst 90 dgn. als je een multiple entry hebt krijg gedurende het jaar dat het geldig is elke keer als je thailand binnenkomt 90 dgn.

dirk bedankt ik heb niet goed gekeken het kan dus wat ik wil moet alleen nog ff uitvinden wat ze met de officiele stempel bedoelen.

het is voor een vriend van mij

Antwerpen en Den Haag niet. Amsterdam zou kunnen, die zijn sowieso makkelijker met visa, maar geven ook veel vaker correcte informatie dan Den Haag, dus dat laatste zou wijzen op een ‘nee’.

op de site vh consulaat in a’dam staat de mogelijkheid er wel alleen nu nog uitzoeken wat ze bedoelen met officieel contract en officieel stempel

dat officieel contract zal wel het huurcontract zijn en ik denk dat de verhuurder hier dan een officiele stempel in/op moet zetten maar dit weet ik dus niet zeker, ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe dit afloopt

Baco ben je intussen al wat wijzer geworden wat betreft dat officieel contract en stempel?
als dit lukt is dit een zeer intressante optie voor mensen (zoals ik) die te jong zijn voor retirement visa O of A

nee nog niet helaas