Ik ben maar aan het surfen op het internet hoe het nou zit met al de visa’s en kom er niet uit…
Ik ga in oktober 3 maanden naar Azie en vlieg op Bangkok heen en terug. Dit wordt mijn route: Thailand - Laos - China - Vietnam - Cambodja - Thailand. Ik wil alles per bus en trein doen, dus geen binnenlandse vluchten, krijg dus alleen maar met grensposten te maken.
nou lees ik dat ik voor Thailand geen visum nodig heb omdat ik minder dan 30 dagen daar ben in het begin, na alle andere landen te hebben bezocht kom ik dus weer terug in Thailand en is mn visum nog maar 15 dagen geldig, ik wil sowieso langer blijven in Thailand dan 15 dagen kan ik dan een nieuw visum kopen?(aan de grens van cambodja) of is het echt 15 dagen en dan moet je weg wezen?
En zou ik mijn visa’s voor China en Vietnam in Bangkok kunnen regelen aan het begin van mijn reis? want dat schijnt goedkoper te zijn dat het hier in Nederland te regelen toch?
Ik hoop dat er iemand is die mijn vraagjes kan beantwoorden,
alvast bedankt!
Je krijgt bij aankomst in Thailand geen visum voor 30 dagen, want je hebt geen bewijs dat je het land binnen 30 dagen verlaat. Je kan wel vooraf in NL een visum aanschaffen, zie het sticky topic over visa van Steven.
Het visum voor Laos en Cambodja kun je idd aan de grens krijgen. Je visum voor Vietnam is in BKK te regelen, maar afhankelijk van je route zou ik er voor kiezen om dit in Cambodja te doen. Je moet nl aangeven wanneer je denkt het land in te gaan. Wil je vervolgens het land eerder in, dan mag dat niet. Wil je het land later in, dan is je visum korter geldig. Hoe korter voor vertrek je regelt, hoe beter je weet wat je wilt.
Het visum voor China heb ik zelf in Vietnam geregeld, maar dat kan ook in bkk.
Aan de landgrens kun je GEEN visum voor langer dan 15 dagen krijgen, als je aan het eind van je trip langer wilt blijven, dan moet je vooraf een visum regelen.
Als het echt heel makkelijk wil in Sihanoukville kun je zeer makkelijk een visum voor Vietnam krijgen. Die is klaar terwijl je wacht wij hebben daar 2 maanden gekregen en 60 USD per persoon betaald.
Laos en Cambodja is ook mogelijk om aan de grens te krijgen je moet alleen dan wel goed kijken waar je deze aan de grens kunt krijgen want je kunt het niet bij alle grensposten krijgen.
Lees zoals Jenny zegt het stuk van Steven over hoe het werkt met de verschillende visa en entree vrij verblijf voor Thailand.
Ik ga denk ik dan mijn visa’s voor Vietnam en China in Bkk regelen, want in Cambodja kom ik na Vietnam pas.
Alleen wat betreft de visa van Thailand, zou ik er dus 2 moeten nemen… klopt dat? Ik moet namelijk beschikken over een vliegticket naar buiten thailand met vertrek binnen 30 dagen, dat heb ik dus niet omdat ik door ga reizen. Dus moet ik een 60 dagen visa aanvragen hier in NL. En aan het einde van mijn reis wil ik langer dan 15 dagen blijven (ivm kerst en oud en nieuw) dan zou ik dus ook een 60 dagen visum voor die data aan moeten vragen ook gelijk hier in NL?
:chin:Mij is nog nooit een bewijs gevraagd of dat ik het land weer verlaat binnen die 30 dagen het is wel zo als je over land binnen komt krijg je 15 dagen en als je met het vliegtuig binnen komt 30 dagen succes westerse toeristen maken ze het vaak toch niet moeilijk in Thailand .
Het probleem is niet Thailand zelf, het probleem is het vliegveld waarvandaan je naar Thailand vliegt. Wanneer jij bij het inchecken op bv Schiphol geen visum kan overleggen, of een bewijs dat je Thailand daarwerkelijk verlaat binnen 30 dgn, dan kan de maatschappij waarmee je vliegt je weigeren in te checken. Zij willen nl het risico niet lopen dat je Thailand niet in komt, want dan zijn zij verplicht je weer mee terug te nemen. Je hebt op zo’n moment geen poot om op te staan, dus neem vooral het risico niet!
Ik ben bij aankomst in Azie nooit idd nog nooit gecontrolleerd op tickets het land uit, maar bij vertrek uit Europa des te vaker :vak01:
Een discussie die hier al heel veel gevoerd is en ook in de sticky staat voor Thailand visum is dat je grote kans loopt dat de vliegtuigmaatschappij waar je mee vliegt je niet gaat meenemen. Dat het elke keer goed is verlopen is geluk hebben. Ik heb al meerder malen met Eva Air gevlogen en die zijn er heel streng is dat je een bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land gaat verlaten. Anders gaan ze je niet meenemen waardoor je op het vliegveld mag blijven. Waarom ze dat doen is omdat je ze anders mee terug moeten nemen wat ze heel veel geld kost.