voor een aantal van de landen die we gaan bezoeken geld een visumplicht
we blijven nergens langer dan 25 dagen
dat betekend dat we een visum nodig hebben voor : Cambodja-Laos-Vietnamen en de Filipijnen ?
Thailand niet zover ik weet ?
het is wel onze bedoeling te ariveren in Bankok en terug te gaan vanaf Manilla
wat is aan te raden dit ter plaatse te regelen ?
of is dat daar buitensporig duur ?
of duurt dit erg lang ter plaatse?
zelf pasfoto’s mee te nemen ?
of toch maar in Nederland regelen ?
sneller ,goedkoper ,veel makkelijker ?
Cambodja kun je aanschaffen bij aankomst op het vliegveld en bepaalde plaatsen als je over land binnen komt dan krijg je 30 dagen.
Laos krijg je ook bij aankomst op het vliegveld of bij bepaalde plaatsen als je over land binnen komst ook 30 dagen.
Vietnam moet je van tevoren regelen dit kun je in Cambodja of Laos ook regelen dan krijg je 30 dagen.
Thailand krijg je 30 dagen als je vliegen binnen komt en 15 dagen als je over land binnen komt.
Let wel op dat je altijd een uitreisbewijs hebt voor Thailand anders moet je deze van tevoren gaan aanvragen.
Philipijnen kan ik je niet over helpen omdat ik er zelf nog niet geweest ben.
Voor alle visa die ik hier noem heb je een pasfoto nodig en soms zelfs 2 dus ik zou er genoeg meenemen.
een vliegticket of trein of boot ticket waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land verlaat.
Ik weet niet of het goedkoper is.
Je betaald voor een visum voor Cambodja 20 USD en voor Laos 35 USD.
wij gaan na 3 á 4 weken weer het land uit
maar ,hoe en waar en op welke manier ???
dus waar bekom je dan zo’n uitreis bewijs
hoe en waar aan te vragen ?
van te voren ?
Je hebt voor Thailand een bewijs nodig dat je binnen 30 dagen het land weer uit reist. Dit kun je aantonen door middel van een vliegticket waarop een datum staat. Bv van Bangkok naar Phom Phenh de hoofstad van Cambodja. Als je dat niet heb kom je Thailand niet in. Het is zelfs zo dat de vliegtuigmaatschapij je niet mee neemt.
als het goed is koop ik me een ticket van A-dam naar Bankok
en terug van Manilla naar A-dam
drie maanden later
is dat ook voldoende dan ?
maar daaruit blijkt niet hoelang ik dan in Thailand verblijf !
Nee dat is niet voldoende je zult dan toch een visum voor Thailand moeten aanvragen. Dit kun je doen bij de ambassade in Amsterdam of Den Haag. Het is een toeristenvisum en die is tot 1 maart 2010 gratis te verkrijgen.
Cambodja, Laos en Vietnam letten daar verder niet op dus daar zul je dat probleem niet hebben.
op het forum staat ook veel info die gedateerd is
dat maakt het wat lastig om daar tussendoor te kunnen lezen
maar ook om dat mijn vraag, de visa voor meerdere landen betrof
oke ik leg het graag nog een keer uit geen probleem. Maar de regels voor Thailand zijn niet zo veranderlijk alleen dan de regel dat als je over land binnen reist dat je 15 dagen krijgt.
de regels zijn dan niet zo veranderlijk
maar de uitleg en beleving van sommige ,wijkt hier en daar nog wel eens af ,
en het is toch lastig ,om met dit soort zaken om voor een voldongen feit te staan als dan blijkt dat het om een interpretatiefoutje gaat
wat daar een hoop onnodig gedoe geeft wat simpel op te lossen was vooraf
en als je alle tijd van de wereld hebt OK
maar als je eenmaal onderweg bent vliegt je tijd voorbij
Ja wij vliegen nu via Azie naar Australie en vliegen dan in december naar Nieuw Zeeland. We hebben nu plannen om te gaan emigreren naar Australie en gaan daar heen om de procedure op te starten.
Hoi
In de filipijnen kan je een visa on arrival kopen voor drie weken. Als je langer wilt blijven kan je van tevoren een visum voor twee maanden kopen.
Veel reisplezier!
Martine
Een visa kopen? Is dat nieuw? Ik heb altijd gewoon een stempel gekregen voor 3 weken. En een keer moest ik die 3 weken verlengen en ben ik naar het immigratie kantoor gegaan en heb daar voor 2 maanden gekregen.