Visum

Ik ga in november van vietnam naar cambodja en wil vanuit daar naar thailand. Ik begreep dat het visum van vietnam naar cambodja ter plekke geregeld kan worden. (wil met boot gaan)
Nu wil ik vanuit siem raep (angkor watt) naar bangkok. Ik zag alleen dat als je over land reist je maar een visum van 15 dagen voor Thailand krijgt. Dit is voor mij te kort. Is het zo dat als je vliegt naar Bangkok je wel een visum van 30 dagen kan krijgen? Kan je dit ter plekke regelen en zijn er rechtstreekse vluchten van Siem Raep naar Bangkok?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Alvast bedankt!

Maartje

Hee Maartje,

Als je dus via Suvarnabhumi of een andere airport het land binnenkomt, krijg je automatisch een visum voor 30 dagen. Het is dus geen kwestie van ter plekke regelen, het is een automatisme.

Directe vluchten worden gemaakt door Bangkok Air, dan wel dochtermaatschappij Siem Reap Air. Raadpleeg even de site van Bangkok Air, daar dit voor Thaise begrippen een dure maatschappij is.
Dan ben je in ieder geval niet verbaasd over de prijs als je gaat vliegen.

Hans.

Wat je ook zou kunnen doen daar bespaar je een vlucht mee en kan wat goedkoper zijn. Is een Toeristenvisum bij de thaise ambassade of consulaat aanvragen. Dan heb je 60 dagen en het kan dan goedkoper zijn om over de grond Thailand in te reizen. Dus ik zou die 2 tegen elkaar aan leggen. Want Bangkok Airways is goed aan de prijs.