Van Siem Reap naar Bangkok

Ik weet dat dit een eerder besproken onderwerp op dit forum is, maar ik wil graag de meest-recente informatie hebben over het volgende:
wij (2 personen) vliegen op 15 augustus van Kuala Lumpur naar Siem Reap om Angkor Wat te bezoeken.
Vragen:

1. wat is de beste (snelste en goedkoopste) manier om een visum-on-arrival te krijgen, daar ter plaatse of is er een manier om (via Internet) zo’n visum te krijgen? En wat zijn de kosten?
  2. Hoogstwaarschijnlijk zullen we daar 2 dagen verblijven, enige tips voor een redelijk guesthouse/hotel (voor 2 personen)?
  3. Daarna willen we terug naar Bangkok: per bus/trein?? Waar kunnen we tickets kopen, hoe gaat dat precies in zijn werk, rekening houdend met de grensovergang, taxi, etc.?
  4. Of is er een interessant alternatief vanaf Siem Reap om naar Chiang Mai te reizen, want dat is onze volgende bestemming: SR via Bangkok of een andere vlieg-/trein-/busroute?
    Een hoop vragen inderdaad, maar we willen ons zo goed mogelijk voorbereiden!!
    Als er nog mooie tips zijn vwb Siem Reap/Angkor Wat dan zou dat mooi meegenomen zijn.
    Alvast hartelijk bedankt.
    GALA & ERNST.

:chin:Waarom zo kort in Cambodja doe je dit land wel wat te kort lijkt me zo
Visum Cambodja 20$ kan gewoon op airport
Je kan naar de grens van Cambodja Thailand met een auto gebracht worden ongeveer 30$ en dan met de bus naar Bangkok 25$:THAILAND::cambodia:ps als je overland Thailand in gaat krijg je maar een stempel van 14 dagen ipv van 30 dagen anders is een visum een optie

Hee Ernst en Gala,

Bangkok Air schijnt direct te vliegen van Chiang Mai naar Siem Reap, kijk ff op hun site voor vluchtinfo. Wel prijzig, maar goed , tijdwinst of kosten , dat is jouw afweging.

Ter plaatse regel je het visum, 20 dollar kost het, en twee pasfoto’s (of geen, en een beetje fooi) .

Ik denk dat je met een minibus de hele route terug kan reizen, is dit niet het geval, dan is het tot aan de grens. Te boeken via je guesthouse of hotel. Aan de grens neem je een tuktuk naar het busstation van Aranyaprathet, en neemt daar de bus naar Bangkok (3-4 uur reistijd) Zorg voor Thaise baht als je het land binnenkomt, want met dollars of riel kun je weinig beginnen.

Hans.

Sorry Fransjes maar wij hebben maar 2-3 dagen de tijd om in Cambodja te zijn. Eigenlijk zouden we helemaal niet naar Cambodja gaan vanwege werkzaamheden die Ernst in Maleisie en Thailand in augustus te doen heeft (voetbalcoaching in Kuala Lumpur, Bangkok en Chiangmai), maar we vonden er tussendoor nog 2-3 dagen. Volgende keer langer!!
In ieder geval bedankt voor de adviezen. Nog tips voor een goed c.q. goedkoop guesthouse/hotel in de buurt van Angkor Wat??
En Hans: ook hartelijk bedankt voor de adviezen. Ook hier nog tips voor een goed en goedkoop guesthouse/hotel?

GALA & ERNST.

Mijn tips staan in dat andere topic :wink: