Van Siem Reap naar Bangkok

Hoi!

Hoe en in welk tijdsbestek komen wij van Siem Reap naar bangkok? Of nog beter…naar ons eindstation Surat Thani in Thailand?

Vliegen is enorm duur… Is via Battambang (boottocht?) de beste optie…?

Ik ben een ervaren reiziger in Thailand en Maleisie, maar gaan nu voor het eerst ook naar Cambodja!

Dank :slight_smile:

Hoi Tobiasrapati,

Siem Reap - Bangkok met het vliegtuig is i.d.d. niet echt goedkoop.

Ik heb Siem Reap - Bangkok met de taxi en bus al eens gedaan in een uurtje of tien inclusief grensovergang etcetera. Dat was in de tijd dat de weg van Siem Reap naar Poipet nog slecht was, dus gaat dat stuk tegenwoordig sowieso sneller. Ik meen me te herinneren dat je bij de zuid busterminal in Bkk aankomt, maar dat zou je even moeten checken.

Succes!

dank :)! lees alleen hier en daar dat we beter een andere grensovergang kunnen nemen… Zo niet, dan zullen we dit maar doen :)! Waar we in bangkok uitkomen maakt me niet zoveel uit, daar kennen we voort de weg wel :slight_smile:

:chin:Met een auto(Taxi) (goed onderhandelen over de prijs) naar grens poipet en dan de bus naar Bangkok
Als je veel tijd hebt kan je van af de grens met een brommer naar een trein station gebracht worden en met de trein gaan ik zelf zal voor de bus kiezen :thailand::cambodia:

Hallo,

Ben 2 keer de grens overgegaan in Boipet en vond het echt prima te doen. Wij hebben de taxi genomen van Siem Reap naar Boipet was 25 USD voor de hele taxi. Dit in zo’n 4 uur gedaan is nu sneller met de nieuwe weg die daar ligt.
Daarna een tuktuk genomen naar het treinstation en daar de trein genomen naar Bangkok dit koste ons zo’n 40 bath per persoon. De trein gaat om 12.30 en dan ben je rond 19.30 in Bangkok. Waarschijnlijk kun je dan aansluitend de nachttrein nemen naar Surrathani.

Hoi,

En hoe heb je dat met je visa gedaan? Kun je gewoon na een week weer het land in op het zelfde visum, of is hij dan vervallen.

Ik vertrek begin juni naar Bangkok. Wil ook graag naar Siem Raap, maar twijfel even of ik hier vanuit Laos heen ga of vietnam. Maar wellicht dat Bangkok wel veel makkelijker is…

Groetjes Hilde

Bedoel je voor Cambodja. Als je het land inkomt dan krijg je een visa verlaat je het land vervalt je visa dat is in elk land in Azie zo.

Hey,

Ik heb een reis gepland naar Cambodja - Thailand eind oktober.
Nu zit ik met een probleem.
Wij gaan van Siem Reap terug naar Bangkok op 02/11.
Ik zou graag de nachttrein nemen naar Surat Thani diezelfde avond. Dus ook op 02/11.
Maar de laatste nachttrein van Bangkok naar Surat Thani blijkt al om 19.30u te zijn.
Is dit haalbaar? Heeft iemand van jullie dit al gedaan? Of denken jullie dat het beter is om een nacht in Bangkok te blijven.

Hi Meli,

de weg van Siem Reap naar Poipet/Aranyaprathet is tegenwoordig in een 3 tot 3,5 uur te doen. Aranyaprathet - Bangkok is volgens mij een dikke 4 uur met de bus. Zoe even op hoe vaak en op welke tijden die bus naar Bkk vertrekt en je weet of je het haalt.

Ik ben ten tijde van de slechte weg in Cambodja vanuit Siem Reap met de taxi om 07:30 vertrokken en via Bkk naar Kanchanaburi gegaan, waar ik om 20:30 in m’n guesthouse incheckte. Het paste in dat geval allemaal goed en omdat ik geen trein moest halen zat er minder druk op de ketel :wink:

Succes!

Mijn advies zou zijn blijf 1 nachtje in Bangkok geeft je zeker meer rust. Wij waren zelf vorige keer rond 20.30 in BKK vanuit Siem Reap toen was de weg nog niet af deden er ongeveer 4 uur over om bij de grens van Boipet te komen. Wij hebben om 12.55 de trein genomen van Aranyaprathet naar BKK. Die doet er ongeveer 6 uur over.

Hey!

Alvast bedankt voor de reacties.
We zouden liefst onze aansluiting kunnen halen om direct door te kunnen naar het zuiden, maar als het nie anders kan is een overnachting in Bangkok misschien noodzakelijk.
Waar komt de bus ergens aan in Bangkok? Is dit in de buurt van het station?

groetjes,
M.

Bus- en treinstations in Bangkok

Als je vanuit siem reap reist dan kun je het beste een ticket kopen bij “Sawasdee ankor inn” dan ga je nl met de taxi naar poipet vervolgens wordt je door de douane begeleidt en vervolg je je weg met minivan (luxe) naar Khoa san road. En dat alles voor 25Usd, heb het ooit ook goedkoper gedaan (15 usd) maar toen heb ik een aantal dagen in dat hotel gelogeerd. (vraag naar Chankeo)

Bedankt voor de info!

Weet iemand toevallig of de weg van Siem Reap naar Bangkok nog bereikbaar is door de overstromingen? Ik vind hier nergens meer informatie over.

Bedankt.

Als je vanuit Cambodja Thailand in wil is het dan beter/handiger om alvast in Nederland een visum te hebben geregeld of gaat dat makkelijk bij de grensovergang?

Normaal vlieg ik rechtstreeks op BKK en dan is dat in het vliegtuig al geregeld…

Hallo,

als je over land binnen komt krijg je een visavrije entree voor Thailand van 15 dagen ga je met het vliegtuig dan krijg je 30 dagen je dient wel in het bezit te zijn van een vliegticket het land uit binnen die termijn. Heb je dat niet dan heb je een toeristenvisum nodig die je vooraf aanvraagt.

Wij zijn eind nov van Siem Reap met de bus naar BKK gegaan. Vertrek was 8 uur 's ochtends. Grensovergang duurde 2,5 uur en daarna met minivan naar BKK (3,5 uur). Ik denk dat we rond 16 uur in BKK waren

Ik ben van plan volgende week te vertrekken richting Bangkok, Siem Reap, Phnom Penh, Siem, Choeung Ek, Phnum Bokor National Park, Sihanoukville en misschien daarna door naar Ho Chi Minh.

Maar wie iemand of dit nu mogelijk is met de overstromingen?

Gr.

Hi david,

Dit is inderdaad mogelijk ook nu. Mijn vriendin is afgelopen maandag terug gevlogen van Amsterdam naar Bangkok en heeft daar meteen een taxi genomen naar de grens (Poipet) en geen problemen gehad vanwege wateroverlast. Dus gewoon doen, regel een taxi met op de onderste verdieping in Bangkok op naar siem reap!!
Gr, JP

Bedankt voor je snelle reactie. Maar goed nieuws dus.
Weet je of de rest ook goed te doen is van mijn planning.
En op internet lees ik e.e.a. over modderresten e.d. van overstroming en ook ziektes als buikgriep als gevolg van de overstromingen?!
Hoop niet dat het bangmakerij is. Normaal gesproken moet november toch juist een mooie periode zijn om naar Cambodja te gaan.

Weet jij ook of het juist een land is om alleen als backpacker door heen te trekken?

Gr.