Van Siem Reap naar Bangkok.

Ik weet dat dit een eerder besproken onderwerp op dit forum is, maar ik wil graag de meest-recente informatie hebben over het volgende:
wij (2 personen) vliegen op 15 augustus van Kuala Lumpur naar Siem Reap om Angkor Wat te bezoeken.
Vragen:

  1. wat is de beste (snelste en goedkoopste) manier om een visum-on-arrival te krijgen, daar ter plaatse of is er een manier om (via Internet) zo’n visum te krijgen? En wat zijn de kosten?
  2. Hoogstwaarschijnlijk zullen we daar 2 dagen verblijven, enige tips voor een redelijk guesthouse/hotel (voor 2 personen)?
  3. Daarna willen we terug naar Bangkok: per bus/trein?? Waar kunnen we tickets kopen, hoe gaat dat precies in zijn werk, rekening houdend met de grensovergang, taxi, etc.?
  4. Of is er een interessant alternatief vanaf Siem Reap om naar Chiang Mai te reizen, want dat is onze volgende bestemming: SR via Bangkok of een andere vlieg-/trein-/busroute?
    Een hoop vragen inderdaad, maar we willen ons zo goed mogelijk voorbereiden!!
    Als er nog mooie tips zijn vwb Siem Reap/Angkor Wat dan zou dat mooi meegenomen zijn.
    Alvast hartelijk bedankt.
    GALA & ERNST.

Als je vliegt heb je niet veel extra waarde aan een eVisum, want in Siem Reap kun je bij de douane/Immigratieambtenaar een visum aanvragen. Kosten zijn USD 20,00 per persoon. Binnen 15 minuten sta je buiten.

In Siem Reap is het momenteel “overkill” mbt hotels en guesthouses. Meer aanbod dan gasten, wat al enkele bekende guesthouses z’n deuren heeft doen sluiten. Smiley’s schijnt goed te zijn. Ik verblijf altijd bij guesthouse Baca-Villa, welke net is verhuisd naar een nieuwe locatie.

De weg van Siem Reap naar Poipet(grens) is sinds vorig jaar af, dus gaat het allemaal redelijk snel. Je kunt met de bus en met een taxi. Taxi tot aan de grens zit rond de 40 - 50 USD. Visum uitchecken bij Cambodjaanse douane, 500 meter lopen naar de Thaise zijde en visum (gratis) bij de Thaise douane halen. Dan een tuk tuk naar het busstation in Aranyaprathet, waar je de bus naar Bkk kunt nemen. Trein weet ik niet uit ervaring.

Succes!

Zeer hartelijk bedankt heer Roberts voor de informatie. Zeer bruikbare tips!!
GALA & ERNST.

aanvullend

3 weken geleden gedaan en dat is inderdaad vrij makkelijk, de rit naar Poipet duurde met een prive auto 2,5 uur.

Eenmaal bij de Thaise grens moet je een Arrival/Departure kaart (aan beide zijden) invullen voordat je door de douane mag. Deze verkrijg je voor de ingang van het douanekantoor, rechts bij de wc’s

De rit vanaf Aranyaprathet naar BKK duurde met een limousine busje (welke flink door reed) 3,5 uur

Mocht je de kans hebben zou ik voor Angkor Wat de 3 daagse tour doen.
Wij hadden 2 dagen en dat was best heftig, 2 dagen lang een uurtje of 7 door de tempels lopen sloopt je aardig.
Ga ook naar de Banteay Srei (zgn. Lady Temple), deze ligt 37 km verder op maar is zeer de moeite waard, wij vonden het misschien wel de mooiste qua details.

Zeer hartelijk bedankt Zaan voor alle bruikbare tips. Toch nog 1 vraagje: wat waren de kosten voor de rit naar Bangkok? En ik neem aan te betalen in Thaise baht?
GALA.

T.a.v Zaan: ik vergeet te vragen wat de kosten naar Poipet met de prive-auto waren! Te betalen in Cambodjaans geld of kun je hier ook met Thaise baht betalen?
Nogmaals bedankt voor alle tips en antwoorden.
GALA.

Alle transfers zaten bij de reis in dus het was ff uitzoeken. Qua betaalwijze heb ik dus geen idee of dit ook in Riel/Bath kan.

Maar volgens mij brachten ze voor SR naar Poipet ongeveer €60,- in rekening.

En voor de rit naar BKK €90,- maar hierin zat wel een deeltje tour, die we toch maar niet hebben gedaan omdat we liever zsm naar BKK wilden :smiley:

Da’s met de bus toch een flinke partij goedkoper :wink:

Hartelijk bedankt Roberts en Zaan voor de tips. We hebben inmiddels het zeer mooie guesthouse Baca-Villa (van een Nederlandse eigenaar) voor 3 overnachtingen in augustus kunnen regelen: een prachtige, grote tweepersoonskamer met eigen terras voor de prijs van 21 USDollar per overnachting voor 2 personen, inclusief ontbijt. Geen geld!!

GALA & ERNST.

En ook een flinke partij oncomfortabeler :wink:

Dat bussen verhaal heb ik sinds de ervaringen van dit jaar definitief afgezworen.
Voor ons is het die meerprijs helemaal waard.

ik betaalde voor de rit poipet- BKK 20 dollar pp, in een prive taxi. Is nu precies een jaar geleden.

In cambodja betaal je alles met dollars…op uitzonderingen na.

veel plezier! Zoek idd de wat afgelegen tempels op…de beroemdste zijn zeker niet de mooiste…wij waren soms alleen bij een hele tempel!