We willen graag vliegen van Bangkok naar Siem Reap (Cambodja), is het voordeliger in Nederland te kopen of in Thailand? En hoe zit het dan met een Visum. Kun je ook op een makkelijke manier van Siem Reap naar Trat komen? Wie kan me helpen? Alvast bedankt !
Ik deed deze routes over land en kocht m’n visum aan de Cambodjaanse grens (1000 Bath).
Traject Bangkok - Siem Reap:
Bangkok - Aranya Phrathet (Thaise grens): eerste trein vertrekt om 6h00 en komt aan rond 11h30
Grensformaliteiten verlopen tergend langzaam (omkopen is echter mogelijk om sneller geholpen te worden)
Poipet (Cambodjaanse grens) - Battambang: 2 x pick-up (overstappen in Sisophon), samen 100 bath en als je aankomt is het alweer donker (en ik ben daar een paar dagen gebleven).
Battambang - Siem Raep: boot (ik had 3 x motorpech en deed er 10 uur over!!!) 15 dollar als ik me goed herinner maar het geld meer dan waard.
Vanaf de haven naar het centrum vanachter op de motor voor 0,5 dollar
Traject Siem Reap - Trat
Siem Raep - Phnom Penh: busrit van zo’n 7 uur (daar ben ik een paar dagen gebleven)
Phnom Penh - Sihanoukville: busrit van zo’n 4 uur
Sihanoukville - Cambodjaanse grens: boot (aansluitend als je de eerste bus neemt uit PP en je je onmiddelijk met de motor naar de haven laat brengen), tocht van 4 uur en een prijzige 15 dollar
Grensformaliteiten nemen 30 Ã 45 min. in beslag
Thaise grens - Trat: minibus 1,5 uur
Makkelijk toch?
Boek online bij bangkok airways dan ben je zeker van een plaats kost ongveer 100,- euro enkele reis. Of vlieg met airasia via Phnom Penh 40,- enkele reis en dan met de bus ( $ 9,-) of met de boo ( $ 25,-)