Bangkok/siemreap

Hallo hoop dat iemand tips heeft.

Ik vlieg op 5 februari naar Bangkok. En wil op 8 februari naar cambodja siemreap nu is mijn vraag

Hoelang doe je erover om van Bangkok naar siemreap te komen en met welk vervoer ?

Neem ook in overweging om naar siemreap te vliegen. Maar dat is best duur
Of vliegen naar Phnom Penh. Maar dan moet ik weer terug naar siemreap

Hebben jullie tips voor mij hoe ik het het beste kan doen

Alvast bedankt. En fijne feestdagen

Afgelopen juni heb ik SR - BKK gedaan met prive vervoer, flink duurder maar wel heerlijk ontspannen en stoppen wanneer je wilt.

Voor het eerste deel van je reis, Bangkok - Poipet (grensovergang), ben je al snel 4 uur kwijt.
Het tweede deel, vanaf de grens naar SR is ongeveer twee uur.

Ook is deze route met de bus mogelijk, maar dan zijn reistijden van 9 a 10 uur geen uitzondering…

Dan neem ik ook privé vervoer van Bangkok naar siem reap scheelt je 4 uur kwa reis tijd. Maar jammer dat
Vliegen bijna 200 euro kost anders had ik gevlogen

Bedankt voor je reactie

Ik vlieg in maart naar Bangkok en wil dan de trein nemen naar Siem Reap.
Weet iemand waar ik treinkaartjes kan kopen?

Als je een nacht in Bangkok verblijft. Kun je in het centrum bij een travel bureau. Een trein of bus kaartje kopen. Vraag bij een tuk tuk driver. Of taxi. Ik heb vorig jaar het zelfde gedaan. Bij hotels/guesthouse/hostel. Ze bieden alles wel aan. Of raad pleeg lonely planet.

Ik zoek naar de gemakkelijkste weg om Cambodia weer te verlaten over de weg. Is dit via Battambang-Poipet–Aranya Prathet of via Krong Koh Kong - Trat - Hat Lek. Wie heeft dit reeds gedaan ?

Aanstaande April reis ik ook met mijn vriendin af naar Cambodja, en ben ook aan het kijken wat de beste/snelste/goedkoopste manieren zijn om van Bangkok naar Siem Reap te komen. Privé vervoer klinkt uitermate aangenaam maar wat versta je onder ‘flink duurder’. De prijs van een vliegticket komt op 140 euro uit… Via OV (bus/trein/tuktuk/etc) kom ik met een snelle berekening via verschillende blogs rond de 30-40euro per persoon uit.

Ben benieuwd wat je neergelegd hebt hiervoor! Let me know

Ik neem aan dat die vraag aan mij gericht is.
Volgens mij was ik, voor 2 personen, rond de 80 a 90 euro kwijt. Hierin zaten wel 2 excursies/bezienswaardigheden, maar omdat we eigenlijk wel lekker op weg waren hebben we onderweg besloten deze niet te doen.

Heb net gekeken op bangkokair.com en een vliegticket kost 8500 bath komt neer op 214 euro. Welke site heb jij gekeken dan ?
Bangkok/siemreap op 8 februari.

Was inderdaad aan jou gericht! Oké dat valt me eerlijk gezegd wel mee (daar een vliegticket BKK - Siem reap 140€ kost). Had je hier vooraf al een adresje van of heb je dat ter plekke geregeld? In geval van eerste, wat is je adresje? Klinkt namelijk goed.

Gr

Ondertussen heb ik hier in Phnom Penh uitgevist dat Capitol busmaatschappy een verbinding PP-BKK verzorgt om 6.30 am, aankomst BKK 20.00 h. Kost 17 USDollar. Wil je vliegen dan kost de airport taks om cambodia te verlaten op zichzelf al meer, 25 USDollar

Roel

Ben momenteel nog in Nederland. Maar zit te denken dat ik hier een vliegticket moet boeken of daar (Bangkok) ik maak op uit jou bericht dat het daar goedkoper moet zijn. Inplaats van via de site bangkokair ? Anders boek ik zaterdag een ticket voor 214 euro

GR.

Had het vooraf geregeld via Greenwood, en zat bij de totale reis in.
Na wat babbelen waren het de transfers waar wel wat ruimte inzat.
Of je dat nu nog gaat redden weet ik niet, want een ritje vanaf de grens naar BKK staat nu al op ongeveer 90 euro.

Oké ik kijk wel in Bangkok voor een ticket. Voor naar siem reap

Bedankt