Hoe vanuit Saigon naar Cambodja

Beste allemaal,

Ik heb een vraag; hoe kan ik het beste vanuit Saigon naar Cambodja(siem reap)?
Ik land in Saigon en wil daar vervolgens 2 dagen blijven om dan door te gaan naar Cambodja. Het eerste advies wat ik gekregen heb is om te vliegen naar Siem Reap dat is natuurlijk het snelst. Maar kost wel 120 euro. Dit is best veel geld. Heeft er iemand anders een idee hoe ik daar snel kan komen? Ik wil dan een dag of 8 in cambodja blijven en dan via de mekong Delta terug naar Saigon, heb ik hiet een visum voor nodig of wat moet ik daarvoor regelen? Dan wil ik vliegen naar denang.

Wat zijn jullie tips?

Gr. Wouter

Beste allemaal,

Ik heb een vraag; hoe kan ik het beste vanuit Saigon naar Cambodja(siem reap)?
Ik land in Saigon en wil daar vervolgens 2 dagen blijven om dan door te gaan naar Cambodja. Het eerste advies wat ik gekregen heb is om te vliegen naar Siem Reap dat is natuurlijk het snelst. Maar kost wel 120 euro. Dit is best veel geld. Heeft er iemand anders een idee hoe ik daar snel kan komen? Ik wil dan een dag of 8 in cambodja blijven en dan via de mekong Delta terug naar Saigon, heb ik hiet een visum voor nodig of wat moet ik daarvoor regelen? Dan wil ik vliegen naar denang.

En heb ik sowieso visums nodig?

Wat zijn jullie tips?

Gr. Wouter

Ik ben met de Mekong Express bus vanuit HCMC naar Phnom Pehn gegaan, 6 uur lang ware doodsangsten uitgestaan, maar wel voordelig.
Voor het vervolg traject naar Siem Reap moet je nog eens 6 uur rekenen…

Hallo S,

Ik zou vliegen, vakantiedagen kosten ook geld.

Maar voor de bus is misschien deze link een idee.

Visa.

Je hebt een multy visum nodig voor Viet Nam.
Cambodja visum aan de grens en vliegveld.

gr.
on.

Hoe en waar regel ik die visums? Ik ga vliegen vanuit Ho Chi Min naar Siem Reap…

Hallo S,

Visums kan je regelen voor Viet Nam via een kantoor die je kan vinden op internet.
Vraag dan wel een LOA ( letter of Aproval " ) aan voor een een multy entry visum.

Op het Viet Nam reisforum kan je er verscheidene vinden met ervaringen en in diverse prijsklasses.
Kom je er niet uit, of je voelt je er niet goed bij, stuur mij even een Pm, dan help ik je verder aan een betrouwbaar bureau waar ik voor in sta.

Visum voor Cambodja kan je krijgen op het vliegveld in Siem Reap.

Even een tip, zorg wel voor voldoende pasfoto’s.

gr.
Ton.

Hoi Wouter, heb je je antwoorden al gevonden?
Wil je in Cambodja alleen naar Siem Reap? Anders zou je een rondje kunnen maken: HCMC - Phnom Penh - Siem Reap en dan weer terug. Ik heb met een vriendin alles met bussen gedaan. HCMC - PP kostte ons een tientje en 7 uur.

Jip hem mijn antwoorden al gevonden. Ik vlieg vanuit HCMC naar Siem ReAP dan met de bus naar pHNOM pENH. Omdat ik maar 3 weken heb wel ik niet 7 uur in de bus zitten:) zou wel geld schelen maja… Nog tips die ik niet mag missen in Phnom Penh Siem Reap ?

Ok ik vind de bus nooit zo’n probleem omdat je dan ook het stuk land tussen de steden ziet en het kost idd geld. Maar fijn dat je de antwoorden al hebt :slight_smile: Neem aan dat je al hebt bedacht om naar Killing fields te gaan? Siem Reap en Angkor Wat vast ook al. Wat ik ook heel indrukwekkend vond was vanuit Siem Reap naar ‘Floating village’ en ‘Flooded forest’ te gaan. Echt een aanrader!

Oke top! Nog meer tips? Zijn er gezellige mensen:)?

Nog meer tips… Ehmmmm als je met de bus van Siem Reap naar PP gaat en je hebt een dag extra dan kun je ‘linksom’ via Battambang gaan. Dat hadden wij als tussenstop en liepen in de middag naar wat tempels waar het heel rustig was. Kregen zomaar rondleiding van een monnik die met een sleutel de tempel open ging doen en alle ramen opende en dingen ging vertellen.
Met gezellige mensen bedoel je andere backpackers denk ik? Dan moet je naar de pubstreet in Siem Reap :slight_smile:

Jip dat bedoel ik. Ik ga namelijk alleen:)

Hallo Wouter,

Even wat tips voor PP

Royal Palace, Silver pagode, National Museum, Central Market, Tuol Sleng Genocide Museum, Choeung EK.

Voor SR
De Tempel natuurlijk en het Tongle Sap meer en de stad zelf.

Gezellige mensen vind je overal , zelfs op je werk (-:

gr.
Ton.

Ps.
Nog gelukt met de LOA?

Misschien overbodig, maar toch; ga eerst naar Tuol Sleng en dan pas naar de Killing Fields. Dit maakt het geheel nog indrukwekkender…

1 like

Ben het met Zaan eens, goede tip.

gr.
Ton.

Super bedankt voor de tips!