van Cambodja naar Vietnam

Wij zouden van Sihanoukville naar Ho Chi Minh City onze route willen verder doen in Vietnam.
Vliegtuigticket is echter behoorlijk duur.

Wat raden jullie aan als vervoermiddel in deze verplaatsing?

Of je rechtstreeks kan weet ik niet, maar je kan vanuit Phonm Penh de bus nemen.

Je kan ook kiezen voor een toer die per bus en boot via de Mekong Delta gaat.

Ok, dank je Jenny

Dit is onze reisroute.
Siem Reap + Ankor Wat (+/- 4 dagen, incl. aankomst en vertrek)
Battambang (1 dag heen, 1 dag terug)
Phnom Penh (+/- 4 dagen, incl. aankomst en vertrek)
Sihanoukville + eiland Koch Rong (+/- 5 dagen, incl. aankomst en vertrek)

We zouden vliegen van Thailand naar Siem Reap en weten dus nog niet hoe we naar Vietnam gaan.
Is deze route realistisch?

Hee mlambregt,

Je vraagt : Is deze route realistisch?
Het antwoord is ja !
In Phnom Penh kun je een visum aanvragen in de Vietnamese ambassade voor de helft van wat dat hier kost. Het kost je ongeveer twee uur.

Vanuit Sihanoukville kun je naar Kep, dat is een leuke bestemming,
vanuit daar kun je verder naar de Vietnamese grens, grensovergang bij Ha Tien.
Let erop dat je deze overgang neemt ,want je kunt in totaal slechts op een plek of vier de grens over.

Hans.

Ik ga vanuit siem reap met de bus naar phonm penh, en wil vanuit daar ook weer door met de bus naar ho chi min stad, weet iemand welke bus maatschappijen daarop rijden, en of dit een beetje te doen is qua tijd/veiligheid, en hoe het met de grenspassage?

thnx, Peter

Visa voor Vietnam in Cambodja. Veel opties. Afhankelijk van in welke plaats je dit aanvraagt, wat je er voor over hebt en hoe lang je er op kunt wachten:

Bus van PP naar HCMC, zie helemaal onderaan voor de opties:

Er is een steward (meisje/jongen) in de bus die de formaliteiten bij de grensovergang verzorgt.

Johan
(Vlieg je op Vietnam, dan Letter of Approval online (circa $8) + Visa on Arrival (vanaf $45))

Aanvulling over de busmaatschappijen:

  • Virak Buntham heeft geen goede reputatie. Recent nog negatief in het nieuws.
  • Capitol heb ik goede ervaringen mee.
  • GST en Sorya wisselend. Soms oude (gedoneerde) bussen, met airco die je niet uit kunt draaien of vaak stoppen om in en uit te laten.
  • Giant Ibis en Mekong Express zijn luxer (met Wi-Fi en snack), daar betaal je dan ook voor. Dat heb ik er nog niet voor over gehad.

De laatste jaren nam ik liever minibussen van diverse maatschappijen die pick-up verzorgden bij mijn guesthouse/hotel. Je betaalt een paar dollar extra t.o.v. de grote bussen, maar bent sneller (inclusief het gebruikelijke kamikaze-inhalen). Een minibus van Golden Bayon van BTB naar PP heb ik al eens een aanrijding mee gehad op het einde van de rit door PP. Toch zou ik die weer kiezen…

Johan