Grensovergang Cambodja - Viëtnam

HallO!

In september ben ik van plan vanaf Bangkok naar Cambodja te reizen. Ik wil hier eigenlijk alleen Siem Reap, Angkor Wat en Pnom Phen zien (en eventuele aanraders?) en daarna doorreizen naar Vietnam.

Nu heb ik daar een paar vraagjes over:

1. Wat is de mooiste route om vanuit Cambodja naar Vietnam te reizen? Via de Mekong afzakken of over land of? (dit is natuurlijk subjectief)

2. Wat is de meest praktische route om dit te doen (snelste/goedkoopste)?

3. Hoe regel ik mijn visa voor Vietnam? Kan dit aan de grens of moet dit in Nederland?

Ik ben niet tijdsgebonden, dus een omweg naar een uitzonderlijke/bijzonder mooie plaats behoort tot de mogelijkheden. Verder ben ik in historie, natuur en cultuur geïnteresseerd en alles wat bijzonder genoemd kan worden.

Gr.,

Danny

Vietnam geeft geen visa on arrival uit aan de landsgrenzen

Mooiste en meest praktische gaat niet altijd samen :wink:
Het snelste is om per bus van Phnom Penh naar Saigon te gaan. Snel, goedkoop en effectief.
Wellicht meer interessant is de boot te nemen naar Chau Doc. Niet dat je onderweg super veel ziet, maar is eens wat anders dan overland reizen. Per boot is in ieder geval wel duurder.

Welke route je kiest beinvloed dus wel de tijdsduur en budget.
Je kan in Cambodja al een visum aanvragen. Weet niet hoelang dit duurt, maar is een stuk goedkoper dan hier in NL. Aan de grens geen kans!

Ik heb de boot genomen andersom van Chau Doc naar Phom Phenh ik vond het persoonlijk best leuk om te doen wat je veel ziet onderweg zijn vissers die bezig zijn wat ik erg leuk vond. Daarnaast veel mensen ontmoet waar ik mee heb zitten praten tijdens de boottrip.
Je moet inderdaad wel zorgen dat je een visum van tevoren aanvraagd bij de Vietnamese ambassade dit kun je ook in Phom Phenh regelen.

Tnx!

Is dat een beetje te doen, een visum regelen in Cambodja voor Vietnam? of kost je dat veel moeite?

En ik ben me er van bewust dat het praktische en mooie niet altijd samen gaan, vandaar ook de opdeling in twee vragen :wink: Goed om te weten dat de bus en boot goede opties zijn. Dank !

Ik heb zelf mijn visum geregeld voor Vietnam in Cambodja en dat was in Sihounkville dat was klaar terwijl je wachte. Ik heb hier in 2008 60 USD voor betaald voor 2 maanden.
Ik weet dus niet hoe het in Phom Phenh is maar in Sihounkville was het zo geregeld.

Hallo,

Wij zijn nu in HCMC en willen graag over een paar dagen hiervandaan naar Phnom Penh. Kun je in 1 dag van HCMC via Chau Doc met de boot naar Phnom Penh???

Groetjes Evelien

In PP duurde het bij mij geloof ik 2 dagen om het te regelen via het guesthouse. Ik heb toen de nachtbus genomen van PP naar HCMC, was goed te doen. Ik heb alleen maar mensen gesproken die de Mekong Tour tegen vonden vallen namelijk (was dat eerst ook van plan). Kunt wel vanuit HCMC ook nog een soort mekong tour doen.