Cambodja enkele vraagjes

Hey,

Ik ga binnenkort voor 2 maanden op vakantie(in Mei naar Vietnam) en in de maand juni ben ik in Cambodja…

Is het gemakkelijk om via Ho chi min city naar Phon phem te gaan?
Hoe zit het met het visum? van te voren regelen of daar ter plaatse?

Welke gebouwen/stranden/steden,… moet ik zeker zien?
Mijn terugvlucht naar Brussel is vanuit Bangkok…Kan ik best vliegen vanuit cambodja(via airasia) of is het ook gemakkelijk via openbaar vervoer om Bangkok te bereiken?

Nog zaken die ik moet weten?

Alvast bedankt!!

vanaf hcmc is het makkelijk om naar pp te gaan, mekong trippie boeken en klaar is kees. visum kan je gewoon daar regelen.

tja wat je niet moet missen zijn de gebruikelijke dingen; In pp naar tuol sleng museum (s-21), killing field, royal palace en gewoon beetje rond lopen. Siem Reap vooral Ankor Wat paar dagen bezoeken.

Verder ligt het er een beetje aan wat je wil, maar je kan dus ook wat meer off the beaten track gaan zodat je het “echte leven” in cambodja kan meemaken.

een visum voor cambodja is gewoon aan de grens te koop als je daarna overland naar thailand gaat krijg je in thailand een visum vrije entree van 15 dagen aangezien je een ticket vanaf bangkok naar huis hebt als je oer vliegtuig thailand binnen komt krijg je 30 dagen visum vrije entree
in cambodja mag je natuurlijk niet vergeten om naar the killing fields te gaan niet dat dit mooi is maar wel heel indrukwekkend en natuurlijk angkor wat
verder is dit moeilijk te zeggen zonder te weten waar je intresse ligt

Idd via een Mekong Delta-tour vanuit HCM is het makkelijk om naar Cambodja te reizen. Als je de optie hebt om een fastboat te boeken ipv een slowboat van Chau Doc (Vietnam) naar Phnom Penh, is dat zeker aan te raden. Onderweg zie je namelijk niet veel en het bespaart je tijd (ook bij de grensovergang).

Aanraders voor Cambodja??

• Een dagtocht per tuktuk over het platteland bij Battambang.
  • Angkor! Voor ons was 2 dagen tempels bezoeken voldoende. Preah Khan en Banteay Srei, zijn naast Ta Prohm, Bayon en Angkor Wat, wat mij betreft ook echte aanraders.
  • Maar wat je zeker niet mag missen (wat mij betreft :smile:) is de boottocht vanuit Battambang naar Siem Reap (of vv). Hier doe je bijna de hele dag over, maar er is veel te zien. Non-stop zwaaiende kinderen, lachende mensen en het leven op en rond de rivier van dichtbij.

:chin: Over land naar bkk is prima te doen met de auto naar grens siem reap naar grens ongeveer 3000 bath zit je wel goed en meestal geen meerdere reizigers als je goed koper wilt zit je meestal niet alleen en van af de grens naar bkk met snel bus tussen de 500 en 1000 bath (onderhandelen) er zijn meerdere bussen en ze willen maar wat graag westerlingen (farang):thailand::cambodia:
ps zorg dat je niet te laat de grens passeert ivm de bus rit bkk