Reis maart azie (bangkok - cambodja - vietnam) 2013!

Hallo,

In maart ga ik samen met mijn vrienden voor 3,5 week naar Bangkok, Cambodja & Vietnam! Nu zijn we vorig jaar al heel Thailand doorgereisd, dus dat willen we behalve Bangkok overslaan. Heb me inmiddels ook aardig ingelezen op het forum, maar hoop dat de experts mij nog wat meer info op mijn vragen kunnen geven. We zijn luxe-backpackers, dus het mag in ons geval soms wat meer kosten. Maar als een treinrit of busreis de moeite waard is en niet vervelend slaan we hem niet over.

  • We komen op maandag 4 maart 's ochtends in Bangkok aan en blijven daar 2 nachten. Woensdag willen we dus naar Cambodja vertrekken. Daar willen we Siem Reap en Phnom Penh (oa. Killing Fields) zien. Hoe kunnen we het best naar Cambodja reizen?! Vliegen is redelijk duur zag ik. Liefst willen we ook niet heel vroeg met de trein vertrekken. Kan je ook met taxi ofzo richting grens vanuit Bangkok en hoeveel kost dat dan?! En is het verstandig eerst naar Siem Reap te gaan en daarna naar Phnom Penh of maakt dat niet uit?!

  • Hoe lang moet je ongeveer uittrekken voor Siem Reap en Phnom Penh?! En aangezien we daarna naar Vietnam willen, is het makkelijk om in Phnom Penh een visum te regelen voor dit land (Vietnam)?! Zo ja, waar kunnen we dat regelen…

Veel vragen, maar misschien dat de experts of reizigers die er al geweest zijn een enkele of meerdere vragen kan beantwoorden! Alvast bedankt, greetz Lourenz & Ilona

Kijk 'ns op deze post: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=150391

Hey,
Vanuit Bangkok kun je super makkelijk vervoer naar Cambodja, Siem Reap regelen. Vertrek uurtje of 7, met taxibusje richting grens. Daar wordt je wegwijs gemaakt, eenmaal de grens over minder luxe. Grote bus, grote kans op pech onderweg. Hierdoor waren we 's avonds laat pas in Siem Reap. Dit kostte niet veel, maar helemaal precies weet ik het niet meer. Wij zijn 3 dagen in Siem Reap gebleven. Daar fietsen gehuurd en zo naar Ankor gegaan. Dit hadden wij in een dagje wel gezien. Lekker zelf rondfietsen, bekijken wat je wilt. Maar er zijn ook genoeg mensen die hier dagen kunnen doorbrengen!
Vanuit daar zijn we uiteindelijk naar Phnom Penh gegaan, ook zo’n 7 uur met de bus. In Cambodja en Vietnam duurt alles veel langer dan dat ze van te voren zeggen, houd daar rekening mee!
In Phnom Penh ook 3 dagen geweest. Een dag Killing Fields en Tuol Sleng. Dit was zeer indrukwekkend!
Wij zijn vanuit daar eerst nog naar Sihanoukville gegaan en naar Koh Rong (eiland) en toen onderlangs bij Chau Doc de grens over gegaan. Om eerst naar Can Tho te gaan voor de floating markets, maar die hebben jullie in Thailand misschien al genoeg gezien. Overigens ook een hel van een rit van Sihanoukville naar Can Tho!
Vanaf daar wel makkelijk om bij Ho Chi Min te komen.
Persoonlijk vond in Vietnam wat tegenvallen na Cambodja. Te toeristisch en georganiseerd. Mensen minder vriendelijk en daardoor niet echt het gevoel dat je in Azie bent. Ook zijn de reisafstanden in Vietnam ons erg tegen gevallen. Gelukkig kun je met Air Asia heel goedkoop vliegen, dus zeker de moeite waard om dat even na te gaan! Ook de vlucht van Hanoi naar Bangkok terug is heel goedkoop!
Als je nog meer vragen hebt laat maar weten!
Veel plezier met jullie reis!!!
Visum voor Vietnam moet je in Nederland regelen, anders kost het je te veel tijd. Tenzij je geloof ik op een vliegveld in Vietnam aankomt, over land dus vooraf al regelen!

Vorig jaar heb ik deze route gedaan, alleen vanaf HCMC.

Veel antwoorden kun je hier terug vinden.