Planning Reis Cambodja

Goedemiddag forumleden,

Ik ben op dit moment bezig met het plannen van mijn reis naar Cambodja en Vietnam, maar zou het fijn vinden om hier wat hulp bij te krijgen.
De planning is om 30 juni te vliegen naar Bangkok om daar vervolgens 2 dagen te verblijven. Hierna willen we graag per bus naar Cambodja vertrekken. Ik heb verschillende verhalen gelezen over een nachtbus van Bangkok naar Siem Reap, maar zie nu vooral dat de douane om 20:00 sluit, **hoe zit dit? **

Ik zal hieronder de planning voor Cambodja vermelden. Graag hoor ik van jullie of dit een realistische planning is. Achter de planning zal ik een aantal vragen noteren, dus ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

De planning:

3 juli: Aankomst Siem Reap | Nachtbus in de nacht van 2 op 3 juli vanaf Bangkok?
4 juli: Siem Reap |
5 juli: Phnom Penh | nachtbus (4 op 5 juli) van Siem Reap naar Phnom Penh?
6 juli: Phnom Penh
7 juli: Sihanoukville | nachtbus (6 op 7 juli) van Phnom Penh naar Sihanoukville?
8 juli: Koh Rong | Met de boot | Overnachting Koh Rong
9 juli: Koh Rong | Overnachting Koh Rong
10 juli: Koh Rong | 's Avonds terug naar Sihanoukville
11 juli: Richting Vietnam | reis van Sihanoukville naar de grens van Vietnam?

Een aanpassing van het schema is mogelijk, wanneer jullie denken dat dit niet te bereizen valt. We zijn nog jong en willen de tijd graag optimaal gebruiken, dus het gebruik van nachtbussen en -treinen is voor ons geen enkel probleem! Tips over het transport binnen Cambodja zijn altijd welkom.

Mochten jullie nog toevoegingen hebben van bestemmingen die we absoluut moeten bezoeken, laat het horen!

Hi Niek,

het ziet er nogal gepropt uit. Hoe lang blijven jullie in Vietnam?

Met de nachtbus heb ik persoonlijk geen ervaring, maar al je heel vroeg in de ochtend vanuit Bkk vertrekt, kun je al later op de middag in Siem Reap zijn.

1 dag Siem Reap lijkt me wat kort. Wat zou je er willen zien/doen?

Naar Vietnam is eerst terug richting Phnom Penh.