Hallo beste lezers en lezeressen.
Indien je het voornemen hebt om ooit eens Cambodia te bezoeken en daar meer over wilt weten, dan kan ik je informatie geven over de mensen, cultuur, verblijf, restaurants, e.d.
Wij komen al ruim 10 jaar in Cambodia, omdat onze zoon, schoondochter en kleinkinderen in Siem Reap wonen.
Mocht je vragen hebben over bijv. hoe te reizen vanuit Bangkok (BKK) naar Siem Reap (REP), per vliegtuig. travel, taxi, e.d. kan ik je wel info over geven.
Onze volgende reis naar Cambodia is weer gepland in januari-2015.:chin:
Hallo,
ik heb wel enkele vraagjes waar jij mss een oplossing voor kent. Wij zijn deze zomer rondgetrokken in Cambodja. Wij deden via Bangkok naar Poipet en vandaar naar Battambang, dan naar Siem Reap, phnom Pehn, sihanoukville en Kep. We vonden het FANTASTISCH. Het land, de mensen, het eten. We zijn er zo verliefd op geworden dat we terug willen. Maar deze keer zouden wij heel graag de twee N-Oostelijke provincies bezoeken. Nl . Rattanakiri en moldunikiri (of zoiets). Mijn vraag is nu beginnen we daar best aan vanuit P.P. en kunnen we daar drie weken spenderen of combineren we dat het beste met een stukje Vietnam. Zo ja, waar nemen wij dan best de grensovergang met Vietnam en welk deel bezoeken wij daar dan het best. We deden onze trip in Cambodja helemaal zelfstandig, met scooters en met het openbaar vervoer, is dit ook mogelijk in de twee Noordelijke provincies ? We reizen steeds in juli, dus regenseizoen. Ik hoop dat je enkele vragen kan beantwoorden.
Groetjes
Christine
Wij gaan in Januari naar Cambodja. Hebben een vlucht naar Bangkok die om 6.30u aankomt op BKK Airport.
Is hier een rechtstreekse bus te nemen naar de grens van Cambodja om daar de route te vervolgen naar Siem Reap
Hoi Christi,
Sorry dat ik zo laat reageer, maar mijn laptop is in de vakantie gevallen en nu na reparatie weer terug.
Je wilt de 2 provincies N-O van Cambodia bezoeken? Dat zijn net de 2 provincies waar het wegennet het slechtst is. Via PP (Phnom Penh) kun je naar Kratie. Daar zou je een travel kunnen regelen bij de plaatselijke bevolking. Zij kennen de weg. In Kratie kun je trouwens dolfijnen zien in de rivier de Mekong!
Dan reis je naar Saen Monourom en dan naar 't Noorden, Baah Lung.
Trouwens, de rit van Kratie naar het Noorden langs de Mekong, naar Slueng Traeng, is ook een prachtige tocht. Als je dit allemaal gedaan hebt, zijn je 3 wkn om.
Mocht je behoefte hebben even over de grens te gaan, richting Vietnam, dan raad ik je dat af, omdat het te veel tijd vergt met je uiteindelijk doel, deze 2 provincies te bezoeken.
Ik hoop je hiermee een stukje verder geholpen te hebben.
Grt. Louis
Hallo Arikus en Hanny,
Er is idd een taxi- én een busverbinding van BKK (Bangkok) naar de grens, Poi Pet en naar SR (Siem Reap). Bij de taxi-overeenkomst goede afspraken maken en goed opletten bij de grensovergang (vergeet niet 2 extra pasfoto’s mee te nemen en visageld, 20 dollar pp).
Zie deze link: http://home.transport.co.th/en.html. Bellen: +66 2872 1777. Direct boeken via Mochit 2 Busstation op de 1e verdieping. Kosten: ca. 750 Baht-pp en de bus vertrekt dagelijks om 09.00 uur AM. Aan de grens kan het wat langer duren met de visa behandeling. Bij de terugreis, van SR naar BKK (Bangkok), vertrekt de bus om 08.00 (AM) uit SR.
In SR (Siem Reap) zijn talloze hotels, guesthouses e.d., ligt eraan wat je wensen zijn. Restaurants, locale, westers, aziatisch. Ook hier kan ik je aan helpen, als je er behoefte aan hebt.
Succes.
Grt Louis
Dank je voor je antwoord. Ben denk niet helemaal duidelijk geweest, maar wij willen als voorkeur vanaf Suvranaburi Airport met de bus naar de grens en vandaar kijken we even of het een taxi wordt of verder met de bus. Kan alleen niet echt duidelijkheid krijgen of en hoe er bussen gaan vanaf de luchthaven. Ons Visa gister binnen, hebben we online geregeld, dus dat is in orde. We hebben 3 weken de tijd en we doen aan:
Siem Reap
Battambang
Phnom Penh
Sihanoukville
Koh Kong
Pattaya
en dan is het weer tijd huiswaarts te keren. Ook de reis van Koh Kong naar Pattaya is nog vaag hoe we er gaan komen.
Dat we er aan komen is zeker, wij boeken altijd vooraf de hotels/guesthouses, zo ook deze keer. Dus we moeten wel, en is voor ons geen straf hoor.
Maar een beetje hulp en huiswerk vooraf is daarom wel fijn.