3 weken Cambodja

Wij zijn aan het plannen voor de winter van 2015.
We hebben 3 weken de tijd om door Cambodja te reizen en zijn tot nu toe tot het volgende schema gekomen

dag 1 Vlucht Amsterdam - Bangkok
dag 2 Aankomst Bangkok - Bus naar Siem Reap
dag 3-4-5 Siem Reap
dag 6 Boot naar Battambang
dag 7 Volle dag Battambang
dag 8 Bus naar Phnom Penh
dag 9-10 Phnom Penh
dag 11 Bus Sihanoukville
dag 12-13-14 Sihanoukville
dag 15 Bus naar Koh Kong
dag 16-17 Koh Kong
dag 18 Bus naar Bangkok
dag 19-20 Bangkok
dag 21 Nachtvlucht Bangkok - Amsterdam

Wat vinden de ervaringsdeskundigen :wink: ervan. Misschien nog verbeteringen mogelijk :idea:
Hoor graag jullie op of aanmerkingen hierop, we staan overal voor open, het is tenslotte ons eerste bezoek aan Cambodja,
dus zijn adviezen meer dan welkom.

Groetjes Driek en Kwep

Hi,

ik zou eventueel willen aanraden om niet te lang naar Sihanoukville te gaan. Ik persoonlijk vind dat de minst charmante plek van Cambodja. Misschien is Kep een optie voor jullie? Is wel een stuk rustiger, maar maar echter Cambodja dan Sihanoukville.

Verder is het goed te doen lijkt me.

1 like

Hoi Driek en Kwep,

Wat leuk om jullie route te lezen, wij vertrekken eind juni richting Thailand en Cambodja en zullen wat betreft Cambodja een soortgelijke route aanhouden. Het verschil bij ons zit 'm in dat we inderdaad nog Kep en Kampot aan zullen doen, Battambang slaan we (tot dusver) over. Maar wellicht wijzigen we de plannen als we daar zijn. Vanuit Sihanoukville wellicht een optie om richting Koh Rong te gaan met de boot? Het blijkt een lange boottocht te zijn, maar wel de moeite waard als ik het forum mag geloven. Hebben jullie daarnaast al enig idee hoe jullie de bus gaan regelen vanaf Bangkok richting Siem Reap? Heb me d’r nog niet helemaal goed in verdiept, dus wellicht hebben jullie tips?

Gr. Hulsk

1 like

Hoi Hulsk

Leuk te lezen dat jullie ook voornemende zijn om naar Cambodja te gaan.
Ook wij hebben tot nu toe de plannen, en een schemaatje gemaakt om te kijken hoe we het het beste aan kunnen pakken daar ter plaatste.
Op het eind willen wij niet te gek meer doen, en na Sihanoukville gaan we al denken aan de terugreis naar Thailand, tot nu toe in onze planning Bangkok, maar misschien wordt het ook nog wel Pattaya, is wat dichterbij, en vandaar is het ook makkelijk naar de luchthaven te reizen op de laatste dag.
Hier heb ik b.v. de bus Bangkok Airport - Siem Reap gevonden,
http://www.tripadvisor.com/Travel-g293915-c116554/Thailand:From.Bangkok.Airport.To.Hotel.html (onder aan de pagina, bus 390)
al rijd deze naar de grens en vandaar moet ik nog even zoeken hoe het gaat als je eenmaal over de grens bent. Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Heb ook een vlucht naar Siem Reap gevonden, maar die gaat vanaf de andere luchthaven in Bangkok, en ben je daar ook uren mee bezig. Dus wat is wijsheid?
Hoor graag van je hoe het jullie vergaan is, of al eerder met nog wat vragen of opmerkingen.

Gr Hanny
(Driek en Kwep)

Dag Hanny,
Bedankt voor je bericht. Ik heb ook eens even het net afgespeurd aan info. Ik kwam op de volgende site uit wat betreft busvervoer van Bangkok naar Siem Reap: http://www.livecollarfree.com/direct-bus-from-bangkok-to-siem-reap/
Het is een heel verhaal, maar er staan veel handige links in, tevens over aanvragen visa etc. Deze bus rijdt rechtstreeks en is blijkbaar van de Thaise overheid.

We laten van ons horen, veel reisplezier! Gr. Hulsk

1 like

Dank je voor de link. Ik heb ook al zoveel info bij elkaar gesprokkeld, maar de rechtstreekse bus uit de link gaat vanaf het busstation Mo Chit in Thailand. Wij zijn van plan om vanaf de luchthaven direct na de landing te vertrekken naar Cambodja. Een heftige 2 dagen, maar ja, het is nu eenmaal niet eenvoudig om er naar toe te reizen, dus is dit gewoon keuzes maken. En eerst een nacht Thailand en dan de dag erna weer vroeg op pad naar dat busstation voor de lange reis naar Cambodja, dat doen we maar niet. Dan meteen maar op weg.

Dat e-visa had ik ook al gelezen, en dat zijn we zeker van plan vooraf al te regelen. Scheelt een hoop gedoe aan de grens, daar moeten we alle zeilen bijzetten om niet genept te worden, want daar zijn plenty verhalen over. Maar goed opletten en dan moet dat ook wel lukken. Je moet zo wie zo goed bij de les blijven tijdens het reizen, dat maakt niet zo veel uit waar naar toe, dat is van alle tijd.

Ga nog even verder snuffelen, zo leuk die voorbereidingen, al duurt het voor ons nog wel een hele tijd.
Voor jullie ook alvast veel reisplezier, en misschien wel weer tot horens

Groetjes Driek en Kwep

In plaats van sihanoukville zou ik kiezen voor een eiland voor de kust zoals ko rong of ko rong samloen. Er gaat nu een speedboot en je bent er binnen een uur. Ko Kong is niet super interessant een dagje is ook genoeg.
We komen net uit cambodja. Wellicht heb je nog wat aan onze reisverslagen: Vietnam met kinderen - Gezin op Reis