Van Phnom Pehn naar Ho Chi Min City

In juli 2008 wil ik van Phnom Pehn over de weg of met de boot naar Ho Chi Min City. Wie heeft dit al gedaan? Kan je bij de grensovergang een visum voor Vietnam kopen?
Groet, Anelies48

Hoi Annelies,

Het is niet mogelijk om aan de grens van Vietnam een visum te kopen. Het is echter heel erg makkelijk om in Cambodja (bv PP) een visum te regelen, dit is meestal de volgende dag al klaar. Ik geloof dat ik er vorig jaar US$ 35 voor betaald had… (Maar dat weet ik niet zeker!)

Je kan in PP op veel plekken vervoer naar Saigon regelen. Ik heb besloten via een 3-daagse Mekong trip de grens over te steken. Je bezoekt rijdens die trip o.a. verschillende visboerderijen, markten en je overnacht op het plattenland. Aanrader!

Groet,

Jenny

Dag Jenny, bedankt voor je snelle reactie ik heb hier zeker iets aan. De drie-daagse Mekong trip is extra aantrekkelijk omdat ik die al wou doen, maar die nu niet vanuit Saigon hoef te ondernemen dat scheelt weer tijd.
Groet, Annelies

Er zijn kant en klare meerdaagse reizen van Phnom Penh naar Saigon, ook eenrichting. Voorbeeld: Dag 1 langzame boot naar Chau Doc, overnachting in Chau Doc
Dag 2 rondleiding Mekong delta, 's avonds bus naar Saigon
Dit voor 20 US$; overnachting, bus en boot inbegrepen. Er is ook een driedaagse variant, ik weet niet wat die kost. Wel even rondvragen want ze verkopen deze tour niet overal maar ze bestaan wel.

Hoi Aukyboy, bedankt voor de tip, ik kan nu gerichter zoeken. Groet, Annelies

Wij hebben onlangs de 3-daagse in omgekeerde richting gedaan (dus van Ho Chi Minh naar PP) en da’s de moeite waard voor weinig geld. Ik meen $25-30 inclusief 2 overnachtingen. Houdt er wel rekening mee dat het stuk van PP naar Chau Doc een heel eind is met de ‘slowboat’ en de Mekong is behoorlijk breed, en het bootje klein. Niet erg, maar je zit er vele uren in en 't is een beetje krap. Maar hoe dichter je bij Vietnam komt, hoe aantrekkelijker het wordt. Laat je meevoeren (met de stroom letterlijk) en maak het mee!

Peter

Behalve dat dat stroomopwaarts is, maar maakt niet uit :slight_smile:

Uh? Van Phnom Penh naar Chau Doc is toch echt stroomafwaarts hoor, of begrijp ik het grapje niet?

Peter