Wij gaan volgend jaar februari naar Cambodja en Vietnam. Wij landen in Siem Reap en gaan dan via Phnom Penh naar Saigon. De planning is om met de bus te gaan en dan vanuit Saigon een 2 of 3 daags trip Mekong Delta te doen. Nu is mijn vraag is het een goed idee om vanuit Phnom Penh met de boot via de mekong delta deze 2 of 3 daagse trip te maken? Ik moet hier wel vermelden dat we met 2 grote koffers reizen en of dit dan op de trip geen probleem geven. Heeft iemand deze trip al gemaakt en kan mij hier tips over geven.
Beste Pieter,
Je kunt prima met de boot van Phnom Penh naar Saigon via de Mekong Delta.Er zijn veel cruises die dat doen. Je bagage is geen probleem, daar zijn ze op ingesteld. Vaak heb je bij de grensovergang Cambodja/Vietnam een overnachting in een hotel in Chau Doc en daarna kun je slapen op een boot. Een erg leuke ervaring ! Je ziet dan de floating markt in Cai Rang (bij Can Tho) en vervolgt via een mooie route verder. Het laatste stukje naar Saigon gaat over de weg.
Succes met plannen!
groeten
Carla
Beste Pieter,
Ik heb de tocht zelf gemaakt, fantastische ervaring ! Je kunt het vooraf in Nederland regelen als je wilt, dan ben je zeker van plaats en hoef je niet ter plekke te regelen. Uiteraard kun je ook altijd ter plekke dingen regelen.
Ik denk je helemaal gelijk hebt en de beste optie is van PP naar Chau Doc met een boot.
Ik doe dit ook met zelfs 3 koffers, maar is ook geen probleem.
Dan vanaf Chau Doc naar Can Tho is geen probleem en dan eventueel via Cai Be of Ben Tre naar Saigon.
Heb je meteen de Delta gehad en dit is een wat logische route dan eerst naar Saigon en dan terug naar de Delta; scheelt je 1 dag!!!