Cambodja en Vietnam

Hallo,

We zijn bezig met het plannen van onze rondreis. 1 ding is zeker we vliegen op Saigon. Wat we dan willen is de Mekong Delta in en dan via de Mekong Cambodja in e. n zo richting PP en dan naar Angkor toe. Dan houdt onze planning eigenlijk een beetje op. Wat we als optie hebben bedacht is om via het oosten van Cambodja weer naar Vietnam te gaan. Wie heeft hier ervaring mee en tip voor ons we hebben 21 dagen de tijd :slight_smile:

Groetjes Natasja

Hoi Natasja,

Dat moet geen probleem zijn, je kan vanuit PP wel voor een paar dollar met een busje reizen. Ik heb zelf vorig jaar vanuit ho chi minh een rondje Cambodja gedaan, met de fiets, per bus en per boot. Alles is op locatie te regelen. Heel veel plezier!

Via Wereldwijzer app

1 like

Hoi,

Heb je nog wat tips voor ons?

gr natasja

Niet specifiek; tenzij je gerichte vragen hebt. Ik ben een fan van de Cambodjaanse keuken; heerlijke smaakvolle gerechten!
Vergeet geen peper in te kopen (Kampot)! Wel lokaal of op een plantage, niet via de souvenierwinkels waar je 3x de hoofdprijs betaalt.

Via Wereldwijzer app

Je zou ook via de mekong route onderlangs cambodja in kunnen gaan via kampot, sihanoukville, een van de eilanden voor de kust dan naar battambang, siem reap en PP weer terug naar vietnam. Een deel van deze route hebben we in maart/april gedaan. (pp en angkor hadden we al tijdens een andere reis bezocht). Zie Vietnam met kinderen - Gezin op Reis

Hallo,

Ik ga over 2 weken ongeveer hetzelfde doen, maar dan in 5,5 week. Het grootste gedeelte willen we per bus doen. In Vietnam kan je gebruik maken van open tour waarbij je tussen HCM en Hanoi in grote steden kunt in en uitstappen. In Vietnam willen we ook gebruik maken van een easy rider die je achterop de motor van de ene naar de andere plek brengt.
Ik heb de route nu ongeveer uitgestippeld als volgt:
Start in Ho Chi Minh
Naar Phnom Penh
Siem Reap met de boot
Battambang
Via Phnom Penh naar Kampot (of omgeving)
Phu Quoc
Via de Mekong terug naar Ho Chi Minh
Dalat
Nha Trang
Hoi An
Hue
Ninh Binh
Halong
Hanoi

Heeft iemand ervaringen of tips?

Zelf heb ik een aantal jaar geleden de boot vanuit phnom pehn naar saigon genomen. Dit viel me tegen. Boot had geen airco en was bloedheet, maar voornamelijk het uitzicht of gebrek daaraan. De rivier stroomt als het ware tussen 2 ‘dijkjes’ en dus geen echt uitzicht over het landschap. Waarschijnlijk had ik meer van het landschap meegekregen vanuit de bus.

Ook gaat de boot niet direct naar saigon maar naar een plaatsje enkele uren rijden onder saigon. Al met al een forse dag reizen terwijl de bus waarschijnlijk sneller, goedkoper en comfortabler was geweest.