ik ben van plan om volgend jaar een wereldreis te gaan maken. Het plan is nu om naar Ho Chi Minh stad te vliegen, en dan naar Cambodja te reizen om vervolgens Thailand door te trekken. Het jammere is dan wel dat we heel weinig van Vietnam zien. We hebben denk ik wel echt te weinig tijd om bij Hanoi te beginnen. Hebben jullie dus nog tips om meer van Vietnam te kunnen zien? Ideaal zou zijn als het enigszins op de route licht.
Ik heb toch echt maar één keer het woord vliegen gebruikt hoor. Uw suggestie was ook ongeveer wat we van plan waren, alleen waren we nog niet zeker of we met een boot of met de bus naar Cambodja wilden reizen. We hebben denk ik ongeveer 1 tot anderhalve week de tijd voor Vietnam.
Ik zou HCMC inkorten (tenzij je steden geweldig vind). persoonlijk vond ik HCMC leuk, Mekong Delta mooi maar is Hanoi en met name Sapa tot op heden het mooiste en indrukwekkendse wat ik op aarde heb gezien!
Ik sluit me bij de suggesties van Ton aan. En raad ook aan om met de boot de grens van Vietnam en Cambodja over te gaan. Ik vond het varen op de Mekong heel indrukwekkend en de mensen vind ik zo leuk daar! Een reisbureautje, die op vele plekken te vinden zijn in HCMC, kunnen de overtocht voor je regelen, ook je visum.
En ja, ik vind Sapa ook prachtig, en Hanoi leuker dan HCMC, maar zo veel plekken van Vietnam zijn zo mooi!