Meer van Vietnam zien in buurt van HCMC

Hallo,

ik ben van plan om volgend jaar een wereldreis te gaan maken. Het plan is nu om naar Ho Chi Minh stad te vliegen, en dan naar Cambodja te reizen om vervolgens Thailand door te trekken. Het jammere is dan wel dat we heel weinig van Vietnam zien. We hebben denk ik wel echt te weinig tijd om bij Hanoi te beginnen. Hebben jullie dus nog tips om meer van Vietnam te kunnen zien? Ideaal zou zijn als het enigszins op de route licht.

Alvast bedankt!

Hallo J,

In je vraag zie ik enkele malen het woord vliegen staan; dus je heb echt weinig tijd?

Wanneer je alleen in de omgeving van Saigon bent en toch wat Viet Nam wilt zien, zou ik niet vliegen naar Cambodja.

Je vliegt op Saigon, bezoek de stad, en misschien de tunnels en ga dan over land en rivier via de Mekong Delta naar Cambodja (PP).

Zo heb je dan toch enkele dagen Viet Nam en het is een mooie trip.

gr
Ton.

Ik heb toch echt maar één keer het woord vliegen gebruikt hoor. Uw suggestie was ook ongeveer wat we van plan waren, alleen waren we nog niet zeker of we met een boot of met de bus naar Cambodja wilden reizen. We hebben denk ik ongeveer 1 tot anderhalve week de tijd voor Vietnam.

Hoi hoi,

hoelang ga je op wereldreis en waar ga je allemaal heen? Vreselijk zonde dat je niet heel vietnam door kan reizen, het is er prachtig!!

Groetjes

Hallo J,

Je hebt gelijk, ik heb te vlug gelezen.

Maar 1 1/2 week voor Viet Nam en alleen het zuiden en Mekong naar Cambodja is echt meer dan voldoende.

Reken voor Saigon en omgeving 3 dagen; Saigon stad, tunnels
En via Mekong 3 a 4 dagen naar PP.

Optie kan zijn misschien 2 nachten Mui Nee strand? Is 5 uur rijden enkele reis.
Of Vung Tau?1 uur met de boot.

Afhankelijk van budget zou vliegen naar Hanoi of Hoi An/Hue of Nha Trang ook kunnen; Saigon dan dus inkorten.

gr.
Ton.

Ik zou HCMC inkorten (tenzij je steden geweldig vind). persoonlijk vond ik HCMC leuk, Mekong Delta mooi maar is Hanoi en met name Sapa tot op heden het mooiste en indrukwekkendse wat ik op aarde heb gezien!

Ik sluit me bij de suggesties van Ton aan. En raad ook aan om met de boot de grens van Vietnam en Cambodja over te gaan. Ik vond het varen op de Mekong heel indrukwekkend en de mensen vind ik zo leuk daar! Een reisbureautje, die op vele plekken te vinden zijn in HCMC, kunnen de overtocht voor je regelen, ook je visum.

En ja, ik vind Sapa ook prachtig, en Hanoi leuker dan HCMC, maar zo veel plekken van Vietnam zijn zo mooi! :wink:

Groetjes, Anne

jah Sapa…zucht… wat mooi… * dreaming of going back there sometime soon*