Hallo Louise,
Wanneer ik even de ervaringen van Zaan meeneem, denk ik dat je voor Cambodja dus een dag of 7 a 8 nodig hebt.
Afsluiten op een eiland heb je volgens mij misschien 3 volle dagen gepland??
Blijven er dus voor Viet nam effectief 11 a 12 dagen over.
Ik ga er dan vanuit dat je dus 22 dagen hebt voor je vakantie zonder de gebroken dagen met de internationale vluchten.
Dus zoals Anne al schreef, veel reizen en zeker binnenlandse vluchten.
Ook wil even aangeven dat Mui Nee / Pan Thiet geen last heeft van de tyfonen en dus een optie kan zijn. Nha Trang kan er last van hebben maar niet elk jaar.
Ook is er niet elk jaar een ernstige tyfoon in de omgeving van Hoi An, maar de kans is zeer realistisch en geen tyfoon is het er toch altijd zeer winderig ( voor wat betreft het klimaat dan natuurlijk ).
Wat is nu wijsheid met die 11 dagen.
Bedenk ook even dat wanneer je een pittige wandeling wild maken dit meestal buiten de normale paden gaat en dus bijna altijd gedaan moet worden met gids.
Aangezien niet echt een hiker ben ( in tegendeel zelfs ) ben ik dus even afhankelijk van ervaringen van anderen.
Volgens mij is dit te doen, met in ogenschouw genomen dat je ook Hanoi en de Delta wilt aandoen.
Over de weg is geen optie in dit tijdbestek, want is heel vermoeiend.
Hanoi
2 dagen
Halong Bay
1 dag en in de avond naar nationaal park ( ninh Binh , Cuc Phuong )
Nationaal park
1 dag
National park en in de middag naar Hanoi vliegveld en naar Saigon
Saigon
City + tunnels
saigon
Delta ( 1 of 2 dagen ?)
Saigon - Cambodja
8 dagen
Eiland
3 dagen
Zit ik ergens rond de 22 dagen.
Keuze voor strandlokatie.
Phu quoc is op dit moment heel populair, maar is ook heel touristisch.
Ik vergelijk het met mijn eerste bezoek aan dit eiland jaren geleden toen er maar enkele resorts waren en eigenlijk verder niets.
Mensen die er pas geleden zijn geweest hebben verbleven op lokaties die ik nog als onbebouwd strand heb gezien.
Ben er nog een keer of drie naderhand terug geweest en wordt elk jaar touristischer tov mijn eerste keer.
Geld ook voor Mui Nee / Pan Thiet.
Volgens mij is het enigste eiland nu nog niet ontdekt door touristen en eigenlijk aan al je wensen voldoet is Con Dao.
Je kan er naar hartenlust hiken, de mooiste stranden van Viet Nam, altijd mooi weer.
Nadeel is geen uitgaansleven en in jouw periode verschillen de klimaatverwachtingen per site.
Ik zou deze site even raadplegen, ben afgelopen januari bij hen geweest en 1 van de mensen daar komt uit Nederland.
Staan ook veel tips op en een mailtje over het weer kan geen kwaad en zij hebben wel de ervaring ermee over de afgelopen jaren.
http://www.dive-condao.com/index.html
Nadeel is wel wanneer het weer tegen valt dat je op een eiland zit en je afhankelijk bent van je vlucht naar het vaste land. Laat dit ook even meewegen.
Maar om het gehele gereis en de kosten wat te drukken is dit misschien een optie.
Vliegen op Bangkok dan naar Saigon vliegen.
Enkele dagen Saigon, met bezoek aan de tunnels
Dalat
Daar lekker rondtouren met de easy riders en dan naar saigon
Saigon en via de Delta naar PP, Cambodja.
Mooie strandlokatie in Thailand en terug via Bangkok.
Helaas geen moeilijke wandelingen, maar relaxte langs de Mekong.
Deze optie is niet zo duur en makkelijk te doen in je vakantie en meer relaxed.
Scheelt je ook de kosten van een multy entry visum voor Viet Nam.
Succes met je planning
gr.
Ton.