21 Dagen Vietnam Cambodja

Hej iedereen ,

Wij hebben het genoegen om dit jaar nog eens ± 21 dagen te reizen . ( Vliegtuigticket is nog niet geboekt )
Dit zal in de periode van mei zijn wss de 11’ste vertrekken.

Ik moet nog starten met een reisschema dagplanning te maken, maar ben eigenlijk totaal nog niet bekend met deze landen.

Zouden jullie me wat tips kunnen geven ivm :

  • Waar ik het best kan starten en vervolgens naartoe kan reizen ?
  • Wat de beste ( gebruikelijke ) vervoersmiddelen zouden zijn
  • Natuurlijk wil ik de 21 dagen zo goed mogelijk besteden , Wat zijn de dingen die ik zeker zou moeten bezien volgens jullie ?

Ik en mijn vriendin zijn vooral geintreseerd in cultuur / natuur

Ik hoopte aan de hand van jullie ervaring / kennis van de landen een mooi schema te kunnen opstellen alvast bedankt voor de hulp.

Hoi Stijn,

Ik zou starten in Vietnam en eindigen in Cambodja als ik jou was.
Als je in VN op het vliegveld aankomt kan je makkelijk een visa on arrival krijge, wat niet kan als je bij de landgrens tussen VN en Cambodja. Andersom kan wel: je kan makkelijk een visum voor Cambodja bij de landgrens krijgen.

Ik zou HCM-city eerst bezoeken als ik jullie was en daarna de Mekong-Delta. ALs jullie van strand houden zou ik ook Phu Quoc bezoeken, bereikbaar per boot vanaf Rach Gia en Ha Tien in de Mekong Delta.

Vervolgens zou ik naar Cambodja reizen en natuurlijk Siem Reap/Angkor bezoeken. Na Seam Reap kan je dan rechtstreeks naar Phnom Penh reizen of eerst nog bijvoorbeeld Battambang bezoeken (afhankelijk van hoeveel tijd je nog hebt.

Vanaf PP zou ik dan terugvliegen naar Nederland.

je moet jezelf verder eerst maar oriënteren op bovenstaande gebieden: wat vind je zelf het leukst/interessants om te doen zien en aan de hand daarvan bepalen hoe lang je ergens wilt blijven.

iK hoop dat je hier wat aan hebt,

m.vr.gr.
Theo

Hallo Stijn,

Ik snap Theo helemaal, dat hij alleen voor het zuiden gaat.
Maar gezien juullie interesses is het noorden met sapa, Halong Bay en NNinh BBinh provincie ook iets voor jullie?
Ook HHue en Hoii An staan garant voor cultuur en natuur.

Met het noorden en midden erbij zal er strand er wel bij moeten inschieten ben ik bang.
Ook zal je moeten vliegen ivm met het aantal beschibare dagen.

Maar zoals Theo al schreef, orienteer je even op deze gebieden.

Zal ook in Viet Nam starten, maar dan in Hanoi en dan via het zuiden of Cambodja weer terug weer terug.

gr.
Ton.