Vier weken naar Vietnam en Cambodja

Dag allemaal,

Wij (drie vrienden) reizen dit jaar af naar Vietnam en Cambodja. We vliegen de 15de van juli van Amsterdam naar Bangkok, waarna we de volgende ochtend doorvliegen naar Hanoi (niet ideaal, maar prijstechnisch gezien was dit de beste optie). Op 13 augustus vliegen wij weer terug naar Amsterdam vanuit Bangkok. Ik heb een reisschema (met behulp van dit forum) gemaakt om alles enigszins inzichtelijk te houden. Ontbreken er nog zaken of dingen die wij echt gezien moeten hebben? Het liefst leggen wij zaken zoals vluchten en hotels van te voren al vast. Ik heb ook geprobeerd om de reistijden tussen de verschillende plaatsen en gebieden enigszins kort te houden. Alle tips en/of opmerkingen zijn meer dan welkom!

15-jul 0 Vertrek Amsterdam 14:15
16-jul 1 Aankomst Bangkok 19:45
17-jul 2 Bangkok - Hanoi
18-jul 3 Hanoi
19-jul 4 Hanoi - Mai Chau
20-jul 5 Mai Chau
21-jul 6 Mai Chau
22-jul 7 Mai Chau - Tam Coc - Ninh Binh
23-jul 8 Cuc Phuong national park
24-jul 9 Cuc Phuong national park
25-jul 10 Ning Binh - Hanoi - Hoi-an (vlucht)
26-jul 11 Hoi-an
27-jul 12 Hoi-an
28-jul 13 Hoi-an - Ho Chi Min stad (vlucht)
29-jul 14 Ho Chi Min stad
30-jul 15 Ho Chi Min stad
31-jul 16 Mekong Delta
1-aug 17 Mekong Delta
2-aug 18 Can Tho - Phu Quoc (vlucht)
3-aug 19 Phu Quoc
4-aug 20 Phu Quoc
5-aug 21 Phu Quoc - Ha Tien - Phnom Penh
6-aug 22 Phnom Penh
7-aug 23 Phnom Penh
8-aug 24 Phnom Penh - Siem Reap
9-aug 25 Siem Reap
10-aug26 Siem Reap
11-aug27 Siem Reap - Bang Kok (vlucht)
12-aug28 Bangkok
13-aug29 Bangkok (02:55) - AMS

Martijn

Hallo Martijn,

Geweldig dat ons forum je heeft kunnen helpen met jullie schema en ook misschien met andere vragen.

Ik denk dat het overslaan van Halong bai een bewuste keuze is, dus ga even uit van je geplaatste schema.

Wanneer ik zelf dit schema zou moeten maken zou ik dit doen, misschien ook een idee?

22-jul 7 Mai Chau - Cuc Phuong
23-jul 8 Cuc Phuong national park
24-jul 9 in de middag naar Tam Coc
25-jul 10 Tam Coc - Hanoi - Hoi-an (vlucht)

Effectief net zoveel uren in het CP park en je hebt er een mooie homestay bij in Tam Coc wat veel mooier is dan een overnachting in Ninh Binh.

Voor het overige heb ik bedenkingen over dag 21, 5-8.
Ik weet niet zeker of er nu vervoer is van Ha Tien naar PP rechtstreeks?
Misschien dat andere mensen dit weten?

Ik weet nu niet beter dat je moet overstappen bij de grens van een Vietnamees busbedrijf op een Cambodjaans bedrijf…
Wanneer mijn informatie correct is , dan niet een ticket kopen voor een gehele trip naar PP vanaf HT.

Ga dit morgen of komende week even uitzoeken wanneer er geen reakties hierop komen van mensen die hier ervaring met hebben.

Martijn,
Je hebt echt een goed schema en misschien dat mijn idee je ook bevalt, zou zeggen, gooi het in de groep.

gr.
Ton.

1 like

Hoi Ton,

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb het schema aangepast naar een overnachting in Tam Coc. Over het vervoer van Ha Tien naar PP heb je gelijk, zal dat ook nog wel even uitzoeken hoe dat precies zit, dat zal denk ik verder geen probleem vormen.

Martijn

Ik kijk meteen even mee, en direct een vraag aan Ton, wat maakt Tam Coc zoveel mooier dan Ninh Tinh, ben namelijk zelf ook echt geïnteresseerd in meest geweldige plekken/homestay op mooie locatie leuk!

Hallo Jolinde,

Je kan inTam Coc omgeving vele homestays vinden, geen probleem.
Misschien wel even opletten met de aanbiedingen van mensen van die op straat lopen en je dit aanbieden.
Ga eerst even kijken hoe het eruit ziet.

PS
Een 2 sterren hotel kan net zo duur zijn, meer comfort, hetzelfde uitzicht, ( soms zelfs buren ) .

gr.
Ton.

1 like